Kreeg weer een mail van de Cotswold Classic. De race van juni is verzet naar 20 september, de race van 3 augustus staat nog steeds zoals gepland, maar ze houden met allerlei scenarios rekening.
Verspreiding over 2 dagen, multi-entry point rolling starts, staggered entry in extended parc ferme, lange aid stations met alleen eigen flessen, race briefing alleen op youtube, race chip bij je plek in parc ferme, finish and leave, je race in je eigen tijd en eigen parcours doen, etc.
Ze geven 80% refund aan frontline workers, maar geven aan dat refunds heel lastig voor de rest gaat worden. Voor deze organisatie is het hun werk, maar ze organiseren maar een paar wedstrijden per jaar. Die hebben ongeveer 800 deelnemers en zaten nog niet vol, maar ze hebben inschrijving al een poos gesloten. Ze willen wel de optie tot doorschuiven naar volgend jaar aanbieden, maar ook dat is lastig omdat ze de meeste kosten al gemaakt hebben voor dit jaar. Ze zullen afhankelijk zijn van overheidssteun. Ik hoop wel dat ze blijven bestaan, ze organiseren erg leuke wedstrijden! Maar ik denk dat augustus echt te vroeg komt, de UK loopt behoorlijk achter op NL, het aantal nieuwe gevallen en doden per dag loopt hier nog nauwelijks achteruit. Ik vermoed dat Ronnyke best gelijk kan hebben en dat er dit jaar geen wedstrijden zullen zijn, mogelijk zelfs geen grote evenementen totdat er een vaccin wijdverbreid beschikbaar is.