We kunnen natuurlijk alles op hetzelfde moment weer open gooien, maar dat is het ook weer niet goed.. Je kan het als overheid nooit goed doen, want er zijn altijd mensen niet blij met de beslissingen die er genomen worden.
Als we nu moeten kiezen tussen kappers of sportscholen, snap ik dat ze kiezen voor de kappers. Sporten kan op dit moment heel goed buiten, dus er is een alternatief beschikbaar. En dat de volgende stap de horeca is, kan ik ook nog wel bedenken in verband met het grote aantal mensen wat daar in werkt.
Voor de sportscholen is dit natuurlijk verschrikkelijk, maar zo zijn er nog veel meer mensen. In Duitsland zijn er mogelijk weer andere groepen die niet open mogen, waar in Nederland soepeler mee wordt omgesprongen. Ik denk dat we sinds het begin met de hele coronaregels in Nederland nog aardig mazzel hebben gehad.
Gisteren is de IRONMAN 70.3 in Zweden overigens uitgesteld naar 2021, 52 dagen voor de start.. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd dat ik van Kalmar een bericht krijg dat ook die wordt uitgesteld naar 2021. Waarschijnlijk rond 24 juni (52 dagen voor 15-08). Ik zou blij zijn met wat duidelijkheid, want hoewel ik er voor 98% vanuit ga dat het niet doorgaat, wil ik gewoon die bevestiging.