Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen
Hier een lang artikel over waarom er zoveel onduidelijkheid is. Dat heeft te maken met het virus (corona), de ziekte (Covid-19 die niet overal en bij iedereen tot hetzelfde klachten leidt), onderzoek naar alle facetten van de pandemie, en hoe dat nu gepubliceerd wordt (veel pre-publicaties die nog niet gereviewed zijn), hoe omgegaan wordt met onzekerheid in de data en analyses en hoe dat (niet) gecommuniceerd wordt, de enorme stroom informatie en experts die nodig zijn in vele vakgebieden, hoe dingen gebracht worden (zijn maatregelen te streng geweest omdat het dodental meevalt, of zijn we juist een enorme ramp voorkomen door de strenge maatregelen).
https://www.theatlantic.com/health/arch … ty/610819/
Al die lagen en stromen in de informatie voorziening helpen niet mee, en dan zijn er ook nog fake news verspreiders hard bezig. Toen de vaccinatie trial in Oxford op donderdag begon, had mijn vriendin 3 dagen later een berichtje van haar zus uit de VS met een link naar een artikel dat degene die als eerste het vaccine kreeg was overleden en 3 andere in kritieke toestand in het ziekenhuis lagen. Mensen die zulke onwaarheden verspreiden mogen wat mij betreft zich verantwoorden voor een rechter.
Hier in Engeland was ook veel onduidelijkheid over de boodschap van Boris Johnson afgelopen week. Voorheen moesten we thuiswerken tenzij het niet anders kon, en nu zei hij dat we naar het werk konden als we niet thuis konden werken, en deed het voordoen alsof dat iets anders was. Veel mensen interpreteerden dat ook als het minder strict en zijn naar hun werk gegaan. In mijn ogen zei hij hetzelfde op een andere manier. Dat soort onduidelijkheid wil je niet van leiders.