Onderwerp: Horror: Continental grand prix 5000 verwisselen
Op mijn tijdritfiets heb ik een SwissSide-wielset met Continental Grand Prix 5000-banden. Ik had deze banden bij de set genomen, omdat ze werden aanbevolen vanwege hun - volgens 'deskundigen' - aerodynamische kwaliteiten. Geen idee of dit waar is, maar ze rijden in ieder geval erg fijn.
De GP-5000's hebben echter ook een nadeel. De banden staan er namelijk om bekend dat ze extreem strak op de wielen liggen, en dit klopt ook. Toen ik ze voor de eerste keer moest bevestigen deed ik er echt een halfuur over om de band om een wiel te krijgen. Ik ben dus als de dood dat ik een lekke band krijg tijdens een wedstrijd.
Heeft iemand ook ervaring met deze GP's en heeft iemand misschien een tip om ze sneller om de wielen te krijgen bij een lekke band? Of anders: ken je misschien een bandenset die stevig is en niet zo snel kapot gaat, maar wel makkelijk te bevestigen is?
Ik hoop mijn band uiteindelijk snel te kunnen verwisselen als ik lek rijd, zodat mijn toekomstige wedstrijd niet meteen in gevaar is