FredVDH schreef:En het fietsen? Hier en daar lees je wel wat klachten. Terecht ?
Dat het geen snel parcours zal worden is duidelijk. Maar wat zijn jullie andere bevindingen (voor wie het parcours reeds gereden hebben)? (als je sommige posts leest dan zou het zelfs "gevaarlijk" zijn; dat zou ik toch sterk vinden).
Het fietsparkoers is niet snel, net als in het loopparkoers zitten er heuvels in en ga je geen mega snelle tijd realiseren.
Het fiets parkoers is daarentegen heel veel leuker dan bijvoorbeeld Almere, paar heuveltjes paar rechte stukken, beetje draaien en keren soms, en een paar mooie glooiende stukjes waar je je power goed kwijt kunt. Stayer pelotons ga je niet tegenkomen, een heel eerlijke wedstrijd dus. Ik vind het een leuk parkoers. Maar ik vond IM Wales ook de coolste wedstrijd ooit en dat is de overtreffende trap van Maastricht qua parkoers.
Doordat het parkoers iets technischer is dan het gemiddelde hele triathlon parkoers is het wel echt een voordeel om dit weekend even te komen verkennen. Rondje van 60km lostrappen is ideaal. Gevaarlijk is onzin, dat is het alleen als je met je hoofd naar beneden in de tijdrit houding gaat zitten.