Was weer een heerlijke race en eigenlijk best goed georganiseerd.. Zaterdag als vrijwilliger in de wisselzone en zondag zelf als deelnemer. Ik heb het al een paar keer gezegd, maar ik denk echt dat ze goud in handen kunnen hebben hier.. Mooie omgeving, leuke stad en niet een al te moeilijk parcours.
Maar vooral gemeente Hoorn moet dat in gaan zien, want de ronde zou natuurlijk gewoon andersom gefietst moeten worden en om 7 uur starten is gewoon stom voor een halve omdat de gemeente zo nodig de stad voor dinsdag weer spik en span wil hebben. Er komen zoveel mensen uit het buitenland op af, dat kan een stad echt enorm veel geld opleveren. Ook de expo werd best beperkt vanuit de gemeente zover ik begreep.
Wat ik echt miste was de tent met IRONMAN artikelen, maar dat kwam waarschijnlijk omdat er zoveel races waren afgelopen weekend. Ik snap werkelijk niet waarom ze niet de mogelijkheid hadden om het bekende shirtje te kopen, dat hadden ze gewoon anders moeten regelen, easy money voor de organistatie.. Ook vanuit Maastricht moeten ze Hoorn iets belangrijker gaan vinden (in ieder geval gelijkwaardig aan Maastricht). Maar als de geruchten kloppen en er volgend jaar een Full Distance is, zal het hopelijk wel goed komen.
Mijn eigen race was redelijk.. Zwemmen ging redelijk goed en wat blijft het water in het IJsselmeer toch lekker in vergelijking met heel veel ander water. Fietsen ging als de brandweer, bijna 37 gemiddeld en heel veel deelnemers ingehaald en genoten op de dijk terug, waar zoveel anderen het zo zwaar hadden. Daar kwamen mijn oneindige polderkilometers goed van pas. Daar kon ik 2 van de 3 deelnemers die mij ingehaald hadden tot Enkhuizen weer terugpakken.
Lopen ging de eerste 10 km goed, maar daarna het bekende drama.. Ik moet eens stoppen met dat enorme zelfmedelijden onderweg, maar dat blijft een psychische drempel. Ooit zal het wel een keer goed gaan.
Eindtijd van 05:25, redelijk volgens verwachting..