Onderwerp: Even voorstellen
Goedendag allemaal,
In de eerste plaats; Fijn dat er een forum is van mensen die ook met deze sport(en) bezig zijn.
Als ouder van 2 kinderen die veel aandacht nodig hebben kwam het sporten er even niet van. Het resultaat was dat ik al 5 jaar probeerde af te vallen, wat me natuurlijk niet lukte zonder te sporten.
Dus vorig jaar, zocht ik mijn oude hardloopschoenen weer op en begon te lopen. Trainen voor de Golden Ten in Delft, 5km moest toch wel lukken in een maandje of 3? Dat lukte, maar gaf me nog niet de voldoening die ik nodig had. De eerste stap(jes) waren gezet.
Vervolgens kijken naar de volgende horizon. Toen bedacht ik me dat hardlopen leuk is, maar triathlon veel leuker is. Ooit een sprint triathlon gedaan in Bodegraven (2007 volgens mij) en dat gaf me toen veel meer voldoening. Toen moest ik er helaas mee stoppen ivm blessureleed, iets met trouwen en kinderen en etc., maar die blessures waren nu wel weg na al die jaren (no shit sherlock, zou een collega zeggen :’)) en de kinderen worden steeds zelfstandiger. Dus hop, racefiets even helemaal nakijken, nieuwe onderdelen erop en gaan.
Na de zomer heb ik de duathlon gedaan in Utrecht (alle triathlon’s waren wel voorbij), wat een gaaf evenement was dat. Toen een planning gemaakt voor dit seizoen, wat zijn mijn doelen (boven het gemiddelde qua snelheid op de sprint, gemiddeld op de standaard afstand) en sport daarop afgestemd. Inmiddels al ingeschreven voor 1/8e tri-Almere, 1/8e tri-Amsterdam en 1/4 tri-Rotterdam ga ik via kikathlon inschrijven volgende maand (geld voor inschrijvingen is even op).
Nu ben ik hardlopen op snelheid aan het trainen(Garmin Coach is mijn vriend, doel van 30min op de 5 naar 22min brengen), heb ik een sportdiëtist ingeschakeld en ben ik weer lekker aan het trimzwemmen.
O ja, misschien is mijn lijstje van wat ik volg nog interessant en misschien hebben mensen nog interessante aanvullingen;
- GTN op YouTube
- Triathlon inside podcast
- Tweewielers podcast
En nu even genoeg gedeeld en ga ik lekker lezen op dit forum, even kijken wat ik gemist heb in al die jaren aan ontwikkelingen.
Groetjes,
Michael