1

Onderwerp: Soort carbon

Dag!
In het laatste stadium van een nieuwe fiets! ;-)
Ik heb deze op t oog: Bulls Alpine Hawk 1: https://www.mantel.com/bulls-alpine-haw … ifications

Maar was vandaag ook bij een andere dealer, die zei dat het beter is om G5 carbon te hebben.
Eerlijk gezegd, wordt dit m'n eerste racefiets, heb m'n triathlons tot nu toe op m'n Merida crosshybride gedaan.

Maar het soort carbon nog veel uit, of zeggen jullie, doe deze gewoon. :-) Deze heeft 3K carbon en las dat het instap soort carbon vaak UD is.
Thoughts?
Bedankt weer voor de feedback.

2

Re: Soort carbon

Hi Jesse,

Ik vind het een mooie fiets voor deze prijs. Ik denk niet dat je veel beter kunt doen voor dit budget.

Sure g5 carbon is iets sterker, maar dat is echt marginaal. Tenzij je een zwaargewicht bent met Parijs Roubaix ambities zou ik me daar niet druk om maken.

Belangrijker is om een fiets te kopen waar je fijn op zit en kijk even hoe je er op zou zitten met een opzetstuurtje, ook als je dat niet direct wil kopen/monteren... Je bent tenslotte triathleet.

3

Re: Soort carbon

Ok, duidelijk.
Zeker omdat het m'n eerste racefiets wordt, wil ik me wel een beetje aan dit budget houden.
Ik zag ook nog de Alpine Hawk 2, die heeft ultegra, is wel G5, maar die is meteen weer stukken duurder.

Dus, dan ga ik gewoon voor deze Hawk 1!
Bedankt voor het meedenken!