Onderwerp: Ironman doelgroep
NTB begint met doelgroep gericht op Ironman
Hoewel de klassieke (Lange) afstandstriathlon (Ironman) door de komst van de Olympische Triathlon en de bijbehorende aandacht van het NOC/NSF een andere positie heeft gekregen, erkent ook de NTB dat de roots van de triathlonsport op Hawaii liggen. De uitstraling en aantrekkingskracht van de Ironman zijn van dien aard dat de NTB heeft besloten een activiteitenpakket samen te stellen dat is gericht op alle deelnemers aan Ironmanwedstrijden.Door het uitblijven van subsidiestromen voor de Lange Afstand heeft de NTB geen mogelijkheden meer om een Lange Afstandsselectie in het leven te houden. Samen met Frank Heldoorn – 8-voudig nationaal kampioen en 3-voudig Ironman winnaar – is daarom een pakket activiteiten ontworpen voor een bredere doelgroep dan louter een selectie.
Gezamenlijke trainingsmomenten, trainingsbegeleiding en 'bike-fitting' zijn enkele ingrediënten die bij het pakket horen. De NTB zal de zaken rondom de trainingsbegeleiding (die voor rekening is van de triatleten zelf) mede ondersteunen en waar mogelijk mede financieren. 'Ironmaniacs' (zij die aan Ironman wensen te doen) kunnen ook op deelgebieden aanhaken.
Naast de individuele atleten zal er ook aandacht zijn voor algemene zaken rondom de klassieke afstand, zoals de al eerder georganiseerde 'Nacht van de Triathlon', het onderzoeken van de mogelijkheden voor een Ironman-status voor een Nederlands evenement en het verspreiden van kennis en ervaring. Het weer in het leven roepen van een televisieuitzending als weleer ('AVRO’s Sportpanorama/Holland Triathlon') is tevens het streven.
Gister ontving ik het Frank Heldoorn promotiepakket waarin het trainen onder begeleiding van Frank Heldoorn en het behoren tot de Ironman doelgroep werd aangeprezen. De naam Frank Heldoorn werd geloof ik ongeveer net zo vaak genoemd als het aantal keren dat Frank Heldoorn in dit stuk wordt genoemd. Voor het deelnemen aan dit schitterende initiatief van Frank Heldoorn hoefde 'slechts' 795 euro te worden betaald. Dit pakket bestond uit een trainingschema (let op: op maat) van, en je raad het al, Frank Heldoorn en wat test en bike fit dingskes. Op mij kwam het nogal over als een hele goedkope en slimme manier van meneer Frank Heldoorn om zijn eigen trainingschema-schrijf activiteiten weer eens vol onder aandacht van subtop-sportend Nederland te brengen. Nu laat ik dan mijn persoonlijke mening en ervaring over het samenwerken met dhr Frank Heldoorn voor nu nog maar even buiten beschouwing. Reacties op het geweldige initiatief konden gestuurd worden naar Frank Heldoorn.
Zijn er hier meer die de gelukkigen zijn aan deze 'Ironman Doelgroep' mee mogen doen en wat vinden jullie hier nu van (hopelijk heb ik jullie niet te veel beinvloed door mijn ietwat suggestieve stijl van schrijven).