Onderwerp: peesschede-ontsteking
hoi allemaal
net nu ik heel mooie dingen had bedacht voor dit seizoen, kwam er een onverlaat in een auto achteruit op me inrijden..... helaas.
5 week terug had ik even wat boodschapjes gehaald en was op de fiets terug naar huis. een automoblisit reed achteruit, was met heel andere dingen bezig en reed mij onderuit.
de klap op zich viel best mee en de pijn ook wel, maar ik had de volgende dag toch wel en heel dikke en blauwe enkel. naar de huisarts, naar het ziekenhuis: foto, geen breuk, wel een kneuzing en rustig aandoen.
na 2'5 week op 1 plek nog heel veel pijn en toen maar weer terug naar de huisarts, weer ziekenhuis, echo: niets bijzonders, maar wel zeker een peesschede-ontsteking.
dus nog steeds rustig aan, niet hardlopen, wel rustig fietsen op de spining en een beetje zwemmen.
nu: nog steeds heel veel last (lees: wakker worden van de pijn, nauwelijks kunnen slapen, pijnstilling slikken dat niet echt helpt).
volgens de arts moet het na 6 weken na het ongeluk (volgende week dus) volledig over zijn, maar ik kan nog steeds niets. de enkel is alleen 's avonds nog dik, maar ik slaap 's nachts nauwelijks van de pijn, neem pijnstilling, maar dat helpt niet echt. werken doe ik nu niet, want ik sta en loop de hele dag. een beetje spinnen gaat wel, maar zwemmen gaat ook helemaal niet, want elke beenslag zorgt voor nog meer pijn, dus ik zwem alleen maar op mijn armen. het lijkt mij niet dat het volgende week volledig over is als ik nu nog zo'n last heb.
wie heeft er tips over wat ik nog meer kan doen behalve wat ik nu doe? heeft er iemand nog tips over eventueel aanvullend onderzoek om te kijken of er toch niet meer schade is? de arts stelde een CT voor, maar wil daar pas volgende week echt werk van maken....
alvast onwijs bedankt voor jullie hulp....
Wilma
Ik ben een winnaar.........