Onderwerp: mijn eerste keer
hallo luitjes,
Sinds een aantal maanden ben ik fanatiek aan t trainen. Dat begon met 2-3 x in de week zwemmen en is nu uitgegroeid tot de wens van deelname aan een 1/4 triathlon.
Ik doe ook een aantal keer in de week aan wielrennen en sinds een paar weken, loop ik zeker 2 keer per week weer hard. Hardlopen blijft een zwak punt en daarvoor moet ik nog aanzienlijk goed trainen.
Laatst kreeg ik een tip om eers, maar eens aan een 1/8 triathlon deel te nemen, en te ervaren hoe dat voelt, en dat is vervolgens ook mijn plan geworden (hoe lastig ik het ook vind om mijn doelen bij te stellen). Ik besef me immers ook wel dat 10 km lopen, best veel is, want met dat zwemmen en fietsen zal ik in verhouding weinig moeite hebben.
Ik heb me bij dit forum aangemeld om ervaringen te kunnen delen en van jullie adviezen te leren.
Wie heeft er tips voor mij, of ervaringsverhalen van jullie 'eerste' keer. Wat zijn bijv. beginnersfoutjes, en waarop moet ik goed letten? Kan een triathlonvereniging je veel verder helpen (dan denk ik bijv. meer aan de techniek van zwemmen/ lopen). Ook heb ik tips gehad om eens een keer een koppeltraining te doen, om vast te oefenen> hoe vaak moet je dat dan doen in de week?
Volop vragen die een antwoord zoeken dus...
groetjes, Lonneke