Re: prestaties van de dag
Twee weken terug was ik hier nog trots op m'n Sara-PR op de 10 kilometer, gister is dat gevolgd door een echt heus PR, op een beetje incourante afstand: de 15 km. Die heb ik nog niet zo vaak gelopen en nog nooit zo snel als gister dus, en inmiddels dus wel degelijk op m'n 53e!
Het ging heel lekker, ik wilde 5'30 vlak lopen en dat ging prima, ietsjepietsje sneller zelfs, wat leidde naar 1:22:12. Geholpen door die heerlijke zon, maar ik ben ook in m'n beste loopvorm ooit. Ik voel me sowieso fitter dan in heel lang (de overgangshormonen zijn eindelijk zo'n beetje uitgerommeld, lijkt het), ik heb veel geïnvesteerd in techniek en ik ben anders gaan trainen - minder omvang, lichter en gerichter. Ik ga eindelijk begrijpen hoe dat moet, hardlopen met mijn benen
Ik was ook nog eens snelste dame, maar dat was maar van 3, en ik was 8e van de 16 overall - bij de Houtloop, een kleinschalig loopje in Delft, waarbij de meesten de 5 of 10 lopen. Geen prijsuitreking of niks, maar toch leuk.
Louise
Mooi, pr's zijn altijd fijn, ook op minder courante afstanden (al zou ik de 15 niet als zodanig willen beschouwen). In welk opzicht heb je geïnvesteerd in je looptechniek? Op zich is lopen namelijk mijn beste discipline en met mijn houterige stijl gaat dat best aardig, maar ik vraag me wel eens af of ik nog wat kan verbeteren als ik aan mijn techniek ga werken.