Re: prestaties van de dag
Ik had gister het ultieme winterfietsen te pakken - schitterende tocht. Mijn broer was jarig, die woont in Vlissingen, en hij had ons uitgenodigd voor een etentje, dus als ik wilde fietsen, moest dat heen. De route vanaf hier (R'dam) rijd ik sowieso heel graag, maar vrijwel alleen met wind mee - omgekeerd is gewoon masochistisch. Nou is het wekenlang zuidelijke en westelijke wind geweest, en tot mijn vreugde zag ik aankomen dat het gister noordenwind zou zijn. Manlief ging met de auto, die ging 's ochtends lopen, dus mijn spulletjes en vervoer terug waren ook geregeld. Voeg daarbij zon - na heel veel grijze grauwigheid de afgelopen tijd - wat een kans!
Welnu, het eerste stukje was nog iets schuin, maar vanaf Hellevoetsluis had ik een stevige bries in de rug en de zon in mijn gezicht. Over de Brouwersdam reed ik tegen de 40 (in D1), de Oosterscheldekering lag fantastisch te blinken in de zon en ook daar stond de wind precies goed, enzovoort - en zo was het puur genieten, dik 4 uur lang (109 km). Mooier wordt fietsen in de winter niet!
Louise
Heerlijk zo!
Hier was het net het tegenovergestelde.
102km in lijn maar de wind kwam net uit de verkeerde richting! Ik wist het gelukkig op voorhand dus ik was er mentaal op voorbereid.
Halfweg kwam ik ook nog een wielerclub tegen die het slim aanpakte door vooraan 2 (wat minder getrainde) leden op een (snelle) elektrische fiets te laten rijden. De 10 overige heren van de club zaten gezellig uit de wind! En ik profiteerde toch ook maar even tot ze aan de volgende brug een andere weg kozen...