1,676

Re: prestaties van de dag

transphormer schreef:

Ben inmiddels bij de speciaalzaak geweest en op basis van de analyses en hun advies gegaan voor opnieuw een corrigerende schoen, de Brooks Addiction. Pronatie is dusdanig dat men sterk twijfelde tussen zooltjes of de corrigerende schoen. Ondanks dat de schoenen lekker zitten en op beeld mijn afwikkeling duidelijk beter was ben ik zelf nog niet helemaal overtuigd, maar ga ze een kans geven.

Wat betreft het aanpassen van je looptstijl, in hoeverre wordt dit een 2e natuur? Kan me goed indenken dat je wanneer je vermoeit raakt automatisch terugvalt op je oude haklanding, of is dit dusdanig trainbaar dat dit niet het geval is?

Ik zou zeggen: zooltjes ipv stugge schoenen....:)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

1,677

Gisteren heb ik de marathon in Spijkenisse gelopen. Mijn voornaamste doel was om een fatsoenlijke conditie (en fatsoenlijk gewicht) te krijgen om 2015 goed te beginnen.

De eerste 28km gingen redelijk soepel in 2 uur, maar blijkbaar kostte het me toch teveel energie om mijn 'normale' marathonhartslag aan te houden dus in de laatste 14km ging ik redelijk dood. Uiteindelijk in 3u10m gefinished dus ook geen pr. Wel erg leuk om een keer een kleine marathon te doen. Met grote dank aan Peet voor het meefietsen, de slokjes uit de bidon na km 35 waren goddelijk!

1,678

Mooie tijd voor een triathleet in deze tijd van het jaar. Ik zou al supperblij zijn met deze tijd in eender welke periode  roll

1,679

Maca944 schreef:

Gisteren heb ik de marathon in Spijkenisse gelopen. Mijn voornaamste doel was om een fatsoenlijke conditie (en fatsoenlijk gewicht) te krijgen om 2015 goed te beginnen.

De eerste 28km gingen redelijk soepel in 2 uur, maar blijkbaar kostte het me toch teveel energie om mijn 'normale' marathonhartslag aan te houden dus in de laatste 14km ging ik redelijk dood. Uiteindelijk in 3u10m gefinished dus ook geen pr. Wel erg leuk om een keer een kleine marathon te doen. Met grote dank aan Peet voor het meefietsen, de slokjes uit de bidon na km 35 waren goddelijk!

Mooie tijd hoor. Begreep van een vriend van mij dat er redelijk wat zijwind stond. Dit jaar heb ik zelf niet mee gedaan, paar voorgaande edities wel. Is een leuke kleinschalige marathon met een goede organisatie. Eerlijk gezegd vind ik dit soort wedstrijden de leukste.

1,680

Ja ondanks ontbreken van een PR vind ik 3u10m een tijd waar ik echt niet op hoef te dromen voorlopig. Het is toch al erg snel. Maar begrijp de honger wel naar een nog snellere tijd. Die gaat nog wel komen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

1,681

Emiel1969 schreef:
Maca944 schreef:

Mooie tijd hoor. Begreep van een vriend van mij dat er redelijk wat zijwind stond. Dit jaar heb ik zelf niet mee gedaan, paar voorgaande edities wel. Is een leuke kleinschalige marathon met een goede organisatie. Eerlijk gezegd vind ik dit soort wedstrijden de leukste.

Dank, ik vond het ook wel eens leuk om een kleiner evenement te doen. Geen stress, goede organisatie met vriendelijke vrijwilligers (die ik tijdens het lopen zoveel mogelijk probeer te bedanken) en een mooie sfeer. Ik zou deze marathon zeker aanraden voor eenieder die het jaar wil afsluiten met een marathon.

Ongeveer 10 minuten voor de start ben ik maar eens naar de streep gelopen. Ik stond helemaal rechtsvooraan (dus links op de foto). De eerste keer in mijn leven dat ik aan de leiding van een marathon lag. Gedurende 3 seconden weliswaar.

https://lh5.googleusercontent.com/9JrzM0_fLUOS_j9rIjyIYO82-KKkQ5XBH37bnKl4ZQ=w282-h187-p-no

1,682

Strakke tijd Maca...............3.10 terwijl je dood gaat, chapeau
Krijg ook weer zin om eens een "losse" marathon te lopen. Denk dat het aan het eind van volgend seizoen gaat gebeuren

La Rochelle is mooi vlak (november) en Cognac kan ook nog maar is iets heuvelachtiger.
Trouwens, wat is je pr (en op welke leeftijd gelopen  tongue ) ?

A bientot

1,683

petitmas schreef:

Krijg ook weer zin om eens een "losse" marathon te lopen. Denk dat het aan het eind van volgend seizoen gaat gebeuren

La Rochelle is mooi vlak (november) en Cognac kan ook nog maar is iets heuvelachtiger.

A bientot

Dank! Die losse marathon voelde heel anders aan dan de marathon na een ironman. De laatste 10 kilometer gingen de tijden langzaam omhoog naar 5:15 per kilometer en hoe vaak ik het ook probeerde, versnellen zat er niet in. Het was weer een leerzame ervaring.

Mijn pr stamt uit februari van dit jaar bij de Midwintermarathon (3:06) en ook toen was ik 41 jaar oud. Hiervoor heb ik 3:07 in Rotterdam gelopen en nog 2 marathons rond de 3:15. Ik overweeg om in maart de marathon van Barcelona te lopen en daar vol voor te gaan trainen om eens topfit aan de start te komen.

En de volgende marathon loop ik op gevoel. De eerste helft moet makkelijk voelen, wat de diverse getallen ook zeggen.

1,684

Leuk Barca.....gaat een vrouw van onze club Limoges ook heen. Zij hoeft maar 3.45 te lopen om mee te mogen doen aan de Franse kampioenschappen in haar leeftijdscategorie (40+ )

Leuk dt we alletwee hetzelfde pr hebben  tongue  Ik liep hem in Berlijn 2001..........toen was ik 38
Ging weg voor 2.59.................liep de eerste km 4.16 (moest 4.12 / 4.13 zijn) . Versnelde de 2e km en liep toen 4.19  wink

PR gedoe meteen laten varen en ben lekker gaan lopen en haalde toen toch nog ruim een minuut van mijn pr af (was een ruime 3.07 van R'dam en daarvoor 3.09 in NY)

Als ik er volgend jaar eentje ga lopen is binnen de 3.30 al mooi genoeg. Laatste marathon was dus Berlijn, alweer ruim 13 jaar geleden, poeh.

1,685

Maca944 schreef:
petitmas schreef:

A bientot

Dank! Die losse marathon voelde heel anders aan dan de marathon na een ironman. De laatste 10 kilometer gingen de tijden langzaam omhoog naar 5:15 per kilometer en hoe vaak ik het ook probeerde, versnellen zat er niet in. Het was weer een leerzame ervaring.

Mijn pr stamt uit februari van dit jaar bij de Midwintermarathon (3:06) en ook toen was ik 41 jaar oud. Hiervoor heb ik 3:07 in Rotterdam gelopen en nog 2 marathons rond de 3:15. Ik overweeg om in maart de marathon van Barcelona te lopen en daar vol voor te gaan trainen om eens topfit aan de start te komen.

En de volgende marathon loop ik op gevoel. De eerste helft moet makkelijk voelen, wat de diverse getallen ook zeggen.

Barcelona is heel gaaf. Heb hem dit jaar gelopen. Moet je zeker doen!

1,686

Heel vreemd weer vandaag: 11 graden en een warme stevige wind, kracht 6 a 7. Een lekker stukje gefietst, eerst 25 km pal tegen en daarna mee. Vanavond weer 200 meter intervalletjes lopen.

1,687

Jack33 schreef:

Heel vreemd weer vandaag: 11 graden en een warme stevige wind, kracht 6 a 7. Een lekker stukje gefietst, eerst 25 km pal tegen en daarna mee. Vanavond weer 200 meter intervalletjes lopen.

Het is inderdaad bijzonder weer. Warm voor de tijd van het jaar. Ik ben ook wezen rijden maar had me te warm aangekleed.
Uiteindelijk de handschoenen ook uit. Was prima te doen.
met drie man 75km kop over kop gereden met 34 km/h

Heerlijk!

1,688

Vandaag mee gedaan aan de Brink tot Brinkloop in Deventer.
10km in 43:41

Tevreden met de tijd, maar vooral blij dat mn knieblessure verleden tijd lijkt.

1,689

Was "transphormer" toevallig ook bij het NK baanwielrennen zaterdag?  tongue  Of toevallig ook uit Deventer?

1,690

petitmas schreef:

Was "transphormer" toevallig ook bij het NK baanwielrennen zaterdag?  tongue  Of toevallig ook uit Deventer?

Nee, ik woon niet in Deventer, en nee het NK baanwielrennen heb ik ook niet gezien  smile

1,691

Maar gezien de wedstrijden waar aan je meedoet woon je zeker in oosten des lands ahha

1,692

Zo veel forummers op de Brink tot Brinkloop. Heb Dorter ook zien passeren... Ik stond aan de kant mijn vrouw en schoonvader aan te moedigen na de kidsrun met mijn dochtertje gelopen te hebben.

Qua training.  Derdekerstdag 16km duurloopje, Vierde kerstdag Brink tot Brink loop, 1km in 7.29 min en eergisteren 45min heuveltraining. Vandaag ATB'en of een sylvesterloopje eens even nar buiten kijken als het licht wordt...

1,693

Er is hier in het zwembad deze week voor het eerst sinds de jaren '80 een zwemvierdaagse. Het kost geen drol en is bovendien de enige zwemgelegenheid in de wijde omtrek, verder is alles dicht. Dus ik ben, voor het eerst sinds nog langer geleden (basisschool?), een zwemvierdaagse aan het doen. Het is wel grappig: het is hartstikke rustig en knetter informeel, dus je telt je eigen baantjes en niemand die erop let of dat er niet (veel) meer zijn dan de 40 van de langste zwemvierdaagseafstand. Aan het eind zet de badmeester een kruisje op een kaartje. Er is steeds ook limonade en als ik vandaag en vrijdag nog volbreng, krijg ik een heuse medalje!

Louise

1,694

Net in m'n lunchpauze een D2 training gedaan. 10 min D1, 15 D2, 5 D1, 20 D2 en 10 D1 uitlopen.
ging ansich wel lekker maar niet heel snel, hartslag was vrijsnel op z'n grenswaarde. uiteindelijk wel een lekker gevoel zo overdag in je pauze lopen. Vanavond nog een uur lekker badderen wink

#enjoylife

1,695

Sinds hele lange tijd (blessure) weer eens een duurloop van 1.45 uur gedaan voelde lekker.

1,696

Vandaag een kleine 1 km gezwommen, de totale tijd was 17:34. Geen persoonlijk record.

1,697

Gisteren 50km gefietst en 2.5km gezwommen. Vandaag 15km lopen en mijn trainingsweek zit er weer op.

1,698

Vandaag 25km D1 gelopen, twas een natte koude bedoeling maar het ging lekker, ondanks mijn Zwem/Loop gister in Vlissingen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,699

Gisteren 1 uur gezwommen en 1,5 uur gelopen.
Vandaag 4,5 uur in de regen gefietst.  cool

1,700

Vanochtend rustige duurloop gedaan, 12.2 km in een uurtje tijd met een gem hartslag van 153

Zojuist gaan zwemmen en in uur en een minuut 3000m gemaakt. Hier ook weer gem hartslag 153

Heerlijk om je dag zo te beginnen!