1,701

Re: prestaties van de dag

Daveke............rustig.............gemidd 153?
Mag aannemen dat je hf max boven de 200 ligt  tongue

1,702 Laatst bewerkt door daveke (19-01-15 16:56:14)

HF max ligt rond de 190-192, omslagpunt ligt zo op 180 volgens de laatste lactaattest (overigens op de fiets gedaan, ongetraind in ei vorig jaar)
Als ik dan de "bijbel" van Joe Friel er bij neem is een loopje met gemiddelde hartslag 153 einde Zone 1 - begin zone 2.
Ik doe nog geen intervallen omdat de vorm anders te vroeg komt. Beter eerst een grote motor maken, dan pas de turbo erop.

Ik doe mn trainingen langer dan een uur vooralsnog enkel op de fiets, qua lopen ga ik nog niet langer dan 1 uur omdat ik pas een maandje of twee loop. Zwemmen heb ik telkens maar een uur voor omdat de momenten van baantjes zwemmen in het zwembad hier dagelijks van 12 tot 13, en van 21 tot 22 zijn.

Fietstrainingen werk ik gemiddeld zo met een hartslag van 140 af, meeste van de tijd - of nog lager. Daarbij vermogens zo rond de 200-220 watt NP.

1,703

Fiets ritje na het werk
Afstand: 51km,
Snelheid: 30,1 km/uur
Gem. HS:133 bpm
Gem. Trap:94 rpm

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,704

't Voorbije WE een lactaattest gedaan, lopen tot BPM 200 - dan moeten stoppen.
Nu ja, veel overschot had ik niet meer, maar ik kan wel iets hoger.
Deze week krijg ik mijn resultaten en kunnen de trainingen gefundeerd beginnen.

1,705

Ik heb voor nieuwjaar mijn LT lopen gedaan over een 2 tal weken fietsen en vanaf dan ga ik ook met vermogenmeter beginnen trainen. Ik hoop dat het de investering waard is roll

1,706

Welke meter heb je aangeschaft?

1,707

Lopen:
Extensieve Interval:
800-1600-2400-1600-800
Tempo 3:55/km
rust 30sec
In/uitlopen 5km

1,708

rondje met de mtb-groep.

45,7 km 1:40:38

1,709

Ik heb hem nog niet maar normaal gezien gaat het een garmin vector worden.

1,710

Ik vind het zelf echt mooi, trainen op vermogen. Ik gebruik een Stages, vanwege het gemak om hem te wisselen tussen alle fietsen

1,711

Intervalletje 5x1500m met 2 min pauze in 44 minuutjes

1,712

Eind van de middag, 50min lekker tempo gefietst met 6x30a60 sec tot vol in de verzuring sprinten, zo lang mogelijk blijven staan, bij thuis komst loopkleding aan getrokken en 10km gelopen, 2km inlopen, 4km marathontempo, 4km uitlopen.

1,713

Ik zit een week in Hong Kong en ben gisteren met mijn collega's gaan bodypumpen. Ik dacht dat ik door het zwemmen wel redelijk ontwikkelde spieren had, maar het viel me behoorlijk tegen. Thuis toch ook maar eens wat krachttraining inbouwen.

Hierna gespind, straks een stuk lopen en zwemmen.

1,714

Ik heb vroeger ook nog een paar keer bodypump gedaan en dat kun je absoluut niet vergelijken met gewone krachttraining hoor. Ik denk dat je een krachtsporter pump laat doen dat ook hij volledig verzuurd buitenkomt.

1,715

Maca944 schreef:

Ik zit een week in Hong Kong en ben gisteren met mijn collega's gaan bodypumpen. Ik dacht dat ik door het zwemmen wel redelijk ontwikkelde spieren had, maar het viel me behoorlijk tegen. Thuis toch ook maar eens wat krachttraining inbouwen.

Hierna gespind, straks een stuk lopen en zwemmen.

Nooit geweten dat Hong Kong een mooie plaats was voor een trainingskamp wink

1,716

Daveke...........ik vermoedde al zoiets  tongue
Mijn max ligt rond de 165.............vandaar dat ik "schrok"  hmm
Als ik 153 loop dan zit ik tegen de 4.10 / 4.20 de km aan  cool

1,717

Macca944 die chinese websites verzenden ook naar huis hoor je hoeft dat niet zelf af te halen in Hong Kong

1,718

petitmas schreef:

Daveke...........ik vermoedde al zoiets  tongue
Mijn max ligt rond de 165.............vandaar dat ik "schrok"  hmm

Als ik 4.10-4.20 de km loop zit ik aan hartslag van 180, haha  big_smile
Ik ben gisteravond weer naar het werk gefietst voor mn nachtdienst, en vanavond ook weer.
Gemiddeld een 29-29.5 per uur, hartslag nog geen 130 gemiddeld

1,719

Bijna 6 uur op de fiets vandaag.
167km gemaakt. Koud maar te doen.

1,720

kolibrie schreef:

Bijna 6 uur op de fiets vandaag.
167km gemaakt. Koud maar te doen.

Laat Petitmas dit maar niet horen... tongue

1,721

petitmas schreef:

Dat is grappig, ik ook. Alleen licht mijn HRmax hoger.   tongue

Waarmee ik wil zeggen dat iedereen een andere hartslag heeft. Je schrok misschien van zijn HR. Maar zelf weet ik dat een max van boven de 200 mogelijk is. Mijn trainingszones zijn daardoor wel wat groter. 

Ik heb het een en andere over hoge hartslagen gelezen. Het zou geen kwaad kunnen mits je hartslag na inspanning ook weer terug gaat naar een laag niveau/zone.

1,722

Stefanovice schreef:
petitmas schreef:

Dat is grappig, ik ook. Alleen licht mijn HRmax hoger.   tongue

Waarmee ik wil zeggen dat iedereen een andere hartslag heeft. Je schrok misschien van zijn HR. Maar zelf weet ik dat een max van boven de 200 mogelijk is. Mijn trainingszones zijn daardoor wel wat groter. 

Ik heb het een en andere over hoge hartslagen gelezen. Het zou geen kwaad kunnen mits je hartslag na inspanning ook weer terug gaat naar een laag niveau/zone.

iedereen is anders ja...
mijn max is 196bpm met een 5k pace van 3'40/km op 172bpm, duurlopen op 5'30/km aan 143bpm en een FTP van 320Watt  (hoewel ik nu een beetje uit vorm ben..)

Mijn HR ligt in rust ook niet extreem laag, op de bank zitten is 60bpm, wandelen 100bpm. tongue

Wisselt enorm per persoon, zie mensen voorbij komen die zo ongelovelijk laag liggen....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

1,723

Ik heb van nature al een lage hartslag in rust. Toen ik een cardiogram liet doen voor mijn licentieaanvraag had ik een polsslag van 39 bij de dokter.

1,724

Same here, 39 in rust

1,725 Laatst bewerkt door daveke (23-01-15 17:09:05)

Ik zat laatst 's nachts op het werk met een telemetrie te spelen en zag toen regelmatig waardes tussen de 40 en 45 voorbij komen.
Mijn rustpols 's ochtends ligt rond de 50-55

FTP lag ongetraind op 310 watt (bij een gewicht van 93 kg), vorig jaar in september na 3 jaar niet gefietst/getraind te hebben. Ongewtijfeld dat daar nog wel wat marge ligt, zeker omdat er nu sinds augustus 13 kg vanaf is, en de watts per kg toch flink beter zijn geworden of ik nu hetzelfde trap of niet smile

Vanochtend op de fiets naar huis gekomen vanaf het werk, eerste uurtje rustig aan gedaan en met een gem hartslag van 120 ongeveer een 175 watt NP. Daarna nog een half uurtje doorgetrokken, gemiddelde hartslag was uiteindelijk 129 en NP 205 watt over anderhalf uur