1,976

Re: prestaties van de dag

Eergister lekker samen koppeltraining gedaan.
Eerst 30 min in Dt1 gelopen
Daarna 15 min losfietsen op de tacx (100-110 rpm)
Direct daarna 30 min Dt2 gelopen
Weer 15 min losfietsen op de taxc (100-110 rpm)
Als toetje nog 30 min op grens Dt3-Dt4 gelopen
En afgesloten met heel relaxt 15 min taxc

Ik geniet altijd erg van koppeltrainingen merk door inspanningsopbouw me altijd sterk voel na die tijd.
Uiteindelijk is de intensiteit voor mijn gevoel niet heel groot op de laatste run na dan, maar je maakt gewoon wel lekker veel omvang en het lichaam went weer aan de overgang.

1,977

So, Mijn trainings dag zit erop, vanmorgen 11,2 km D1 naar het werk gelopen, en vanmiddag een 1/2 Marathon gelopen op 4:50/km. Hs zat heel laag.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,978

Met jouw trainingsomvang zal die lage HS ook wel wat met vermoeidheid te maken hebben waarschijnlijk. Ikzelf 3 uurtjes gefietst door de regen en wind sad

1,979 Laatst bewerkt door daveke (25-03-15 21:28:26)

Ben ik het niet mee eens.

Ik train zelf ook behoorlijk wat qua uren, maar na een rustdag is mijn hartslag nog lager.
Ik werk zonder problemen duurtrainingen af op de fiets met gemiddelde hartslagen van rond de 120-130 als ik zo rond de 30 km per uur gemiddeld blijf

Ik merk pas aan mn intervals of ik vermoeid ben of niet, als ik vermoeid ben haal ik de hogere hartslagen lastiger

Met hardlopen zit ik met een gemiddelde hartslag van rond de 140 zo rond de 5.00/km

1,980 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (25-03-15 21:52:38)

ronnyke schreef:

Met jouw trainingsomvang zal die lage HS ook wel wat met vermoeidheid te maken hebben waarschijnlijk. Ikzelf 3 uurtjes gefietst door de regen en wind sad

Hier zit zeker een kern van waarheid in, dit is ook bevestigd door een cardioloog, waar ik enkele weken geleden bij langs bij geweest, omdat ik wat ongerust was omdat ik met pijn en moeite mijn afslagpunt maar haal.
Na Rotterdam weer korter en intensiever trainen voor een periode was het advies.

1,981

daveke schreef:

Ben ik het niet mee eens.

Ik train zelf ook behoorlijk wat qua uren, maar na een rustdag is mijn hartslag nog lager.
Ik werk zonder problemen duurtrainingen af op de fiets met gemiddelde hartslagen van rond de 120-130 als ik zo rond de 30 km per uur gemiddeld blijf

Ik merk pas aan mn intervals of ik vermoeid ben of niet, als ik vermoeid ben haal ik de hogere hartslagen lastiger

Met hardlopen zit ik met een gemiddelde hartslag van rond de 140 zo rond de 5.00/km

Davy, inderdaad train jij behoorlijk veel (ook) maar deze waarden moet je wel afzetten tegen je maximale hartslag.
is deze 200, dan zijn dat lage waardes, maar is deze maar 170 dan zijn ze weer hoog.

1,982 Laatst bewerkt door daveke (25-03-15 22:05:03)

Mijn max zal ergens tussen de 190 en 195 liggen, dus zijn ze aan de lage kant (vind ik). Ik haal mn omslagpunt overigens het makkelijkste na een dagje rust, na een paar dagen training (waarin wat blokken zitten) is het wat lastiger.

Waar ligt jouw max hartslag en omslagpunt ergens?

Ik heb zelf overigens vorige week ook een echo laten maken van mn hart tijdens een paar vrije minuten op het werk, alles prima. Spier is tiptop in orde, geen gekke dingen te zien en groen licht voor welke sportprestatie dan ook

Volgende week vrijdag heb ik een conconitest gepland staan, en de week erop woensdag een lactaattest om zo voor het hardlopen en wielrennen het omslagpunt te gaan bepalen. Momenteel geeft mn Garmin aan dat mn Vo2max op 59 ligt, hoogste wat ik bij mezelf gezien heb tot dusver was 60

1,983 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (25-03-15 22:14:43)

daveke schreef:

Mijn max zal ergens tussen de 190 en 195 liggen, dus zijn ze aan de lage kant (vind ik). Ik haal mn omslagpunt overigens het makkelijkste na een dagje rust, na een paar dagen training (waarin wat blokken zitten) is het wat lastiger.

Waar ligt jouw max hartslag en omslagpunt ergens?

Ik heb zelf overigens vorige week ook een echo laten maken van mn hart tijdens een paar vrije minuten op het werk, alles prima. Spier is tiptop in orde, geen gekke dingen te zien en groen licht voor welke sportprestatie dan ook

Volgende week vrijdag heb ik een conconitest gepland staan, en de week erop woensdag een lactaattest om zo voor het hardlopen en wielrennen het omslagpunt te gaan bepalen. Momenteel geeft mn Garmin aan dat mn Vo2max op 59 ligt, hoogste wat ik bij mezelf gezien heb tot dusver was 60

Bij mij het zelfde zo gezond als n'n vis volgens de arts.
Mijn max hs is 193 omslag 176 (bij het lopen -10 voor het fietsen)
Mijn Polar zegt dat mijn Vo2 max 64 is maar dit klopt volg mij niet, (te hoog denk ik) aan de waarde zelf hecht ik weinig waarde ik kijk meer of deze daalt of stijgt wanneer ik weer een test met mijn polar doe.

Ga jij die test lopend of fietsend doen??

1,984

Ik had in aanloop naar een halve marathon ook moeite om m'n hartslag écht omhoog te krijgen. Ik had voornamelijk rustige trainingen gedaan tussen 130-140 en als ik dan eens intervallen van 3-4 minuten op een 5k-tempo wilde lopen kreeg ik m'n hartslag niet veel hoger dan 168 (terwijl ik echt volle bak ging, maar dit was natuurlijk ook onwennigheid op deze snelheid), terwijl ik weet dat waardes van boven de 180 zeker mogelijk waren bij het lopen. En dan loop ik m'n halve vervolgens met een gemiddelde HR van 174, waar ik na 1km al boven de 170 zit.... Natuurlijk, dit was voor een groot gedeelte wedstrijdspanning, ik weet dat ik wachtende net voor het startschot al op de 120 zat, maar toch.

Ik weet eigenlijk niet wat voor punt ik hiermee wil maken, maar ik denk dat het met een goede taper allemaal wel op z'n plek gaat vallen Dennis wink

1,985 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (25-03-15 22:45:08)

thomass schreef:

Ik had in aanloop naar een halve marathon ook moeite om m'n hartslag écht omhoog te krijgen. Ik had voornamelijk rustige trainingen gedaan tussen 130-140 en als ik dan eens intervallen van 3-4 minuten op een 5k-tempo wilde lopen kreeg ik m'n hartslag niet veel hoger dan 168 (terwijl ik echt volle bak ging, maar dit was natuurlijk ook onwennigheid op deze snelheid), terwijl ik weet dat waardes van boven de 180 zeker mogelijk waren bij het lopen. En dan loop ik m'n halve vervolgens met een gemiddelde HR van 174, waar ik na 1km al boven de 170 zit.... Natuurlijk, dit was voor een groot gedeelte wedstrijdspanning, ik weet dat ik wachtende net voor het startschot al op de 120 zat, maar toch.

Ik weet eigenlijk niet wat voor punt ik hiermee wil maken, maar ik denk dat het met een goede taper allemaal wel op z'n plek gaat vallen Dennis wink

Daar gaan we vanaf zaterdag ook mee starten, morgen nog een tempo training Inlopen, 2x4km tempo, uitlopen, zaterdag 25km nabootsen van de 1ste 25km van de marathon en dan de rem erop!!! heb er nu al zin in, ondanks dat ik weet wanneer ik aan het tapperen ben de twijfels gaan toe slaan, !! "heb ik wel genoeg getraind, shit ik voel hier een pijntje euhhhh nee daar of toch hier, krijg ik nu een snotneus a nee hey keelpijn nee toch niet het is mijn kuit...!!!! "   big_smile  big_smile  big_smile  big_smile om gek van te worden

1,986

Ben wel benieuwd waarom je als je zo bezig bent met je prestaties de conconi test doet. Die is al lang achterhaalt. Zowel voor het lopen als fietsen. het meet niet wat het beoogt te meten en niet betrouwbaar, het is niet herhaalbaar te meten met hetzelfde resultaat.

1,987

Dat van die conconitest wist ik niet wat betreft het lopen, grote kans dat ik die dan skip.

Ik ga de lactaattest afleggen op de fiets overigens, zal wel eens overleggen met de sportarts daar om te kijken of ik die waardes ook kan gebruiken voor het omslagpunt te bepalen met hardlopen.

Mijn omslagpunt werd de laatste keer, in 2014 toen ik nog 91 kg woog, bepaald op hartslag 180 (met fietsen was dat).
Vermogen destijds 3,2 watt per kg ofwel 290 watt totaal.
Zou dit keer een stuk beter moeten zijn...

1,988

die Dottore Conconi, was/is ook de leermeester geweest van Michaele Ferrari. Conconi is de eerste die in verband is gebracht met bloeddoping en hij zou ook de persoon zijn die epo in de sport geïntroduceerd heeft. Is overigens nooit bewezen(epo). Hij heeft in die tijd zo'n 400 sporters begeleid waaronder ook Moser, Fignon en de Banesto's.

1,989

Vandaag 8,41 km gelopen. Waaronder 6x800 m interval met 3 minuten rustig dribbelen als pauze. Was pittig. Morgen een kleine koppltraining van 10 km fietsen en 6 km lopen

1,990

Eerlijk is eerlijk, Het had vandaag weinig met fietsen te maken.
Maar toch, de wind stond goed om een aanval te doen op een paar strava kommetjes.
Totaal 42 km gefietst waarvan de helft wind tegen tussen 15 en 20 per uur.
De andere helft boven de 50 per uur (goed voor de snelheid;-))
Maximale snelheid 71 per uur!
6 Kommetjes rijker.

1,991

Heerlijk wedstrijdje gelopen in het bos vandaag.

7 km in 27.28 smile

Garmin gaf 6,6 km aan maar die zit er in het bos vaker langs met snelheid en afstand

1,992

Voor her eerst van mijn leven hard gevallen waardoor ik op 1e Paasdag met de politieauto naar de hulppost moest worden gebracht. Na minstens 100.000km op de racefiets. Zoals zo vaak: een heel lullig ongelukje, 2 Chinese toeristen kwamen me tegemoet op een smal fietspad in de bollenstreek en weken onverwacht uit naar links, ik remmen en over het voorwiel op beide knieen en op de zijkant van mijn hoofd, paar hechtinkjes en wat schaafwonden maar kon na een uurtje terug fietsen. Dat wordt een lange tijd rondlopen met een blauw dik oog, nu maar hopen dat mijn knieen geen blijvend letsel hebben. sad

1,993

Gister mee gedaan aan de 60 van Texel. Was een hele leuke dag en een mooie ervaring. Helaas brak het te kort aan trainingen van de afgelopen maanden vader geworden) me op. Tot 35 km kon ik met mijn maatje mee lopen. Daarna moest ik hem laten gaan en heb ik me voornamelijk gefocust op finishen. Dat lukte me uiteindelijk in 5:43. Dus toch nog behoorlijk wat verloren. Maar aangezien mijn doel finishen was, ben ik heel tevreden.

1,994

Die staat ook nog op mijn verlanglijstje die 60 van Texel.

1,995

nog een lekkere lichte interval training weg getikt 8x400m big_smile

1,996

kon je je toch niet inhouden? ;-)

Dennis Florussen schreef:

1,997

mstyz schreef:

kon je je toch niet inhouden? ;-)

Dennis Florussen schreef:

Jaweeeeeeeeeeeeeeeel wink
twas maar een lichte interval, we moeten wel de benen een beetje op spanning houden eeej!!!!

1,998

Lekker gefietst 50 km met een gemiddelde snelheid van 30km/h

1,999

Hier idem,
dikke 50km gereden tegen 29,5 gem (incl enkele kuitenbijters)

2,000

Maandag mn eerste rit op de racefiets in 12 jaar gemaakt, na 42 km weer thuis.
Gisteren interval hardlooptraining gehad van 11 km, en vandaag nog even 35 km gefietst...gelukkig al minder zadelpijn dan maandag. Sjeez wat is dat weer wennen!!

Nu de gemiddelde snelheid nog wat opkrikken, zit nu rond de 26 p/uur met fietsen.