HermanB schreef:Ja, inmiddels wel. Dat was inderdaad het eerste wat ik ontdekte na een uurtje fietsen. Maar toen was ik er toch nog niet want ik hield pijnlijke druk op zachte delen (wel andere dan bij mijn oude zadel), wat volgens mij juist niet de bedoeling is want volgens mij hoor je uiteindelijk met je zitbotjes op die twee zadelpunten terecht te komen.
Ja, althans, niet die zitknobbels achter waar je op zit als je meer rechtop zit, maar wel op je botten meer naar voren, ja.
HermanB schreef:De pijnlijke druk raakte ik wel kwijt toen ik het zadel verder voorover kantelde, maar dan kreeg ik weer erg veel druk op de armen omdat ik naar voren gleed.
Hmm, ja, dat klinkt bekend, dat had ik bij dat vorige zadel: alleen maar geen pijn bij zo ver voorover kantelen dat ik er bijna af gleed. Ik hield dat zelfs niet met mijn armen, dus dat was de hele tijd terugschuiven, na elk mini-hobbeltje op de weg. Dat was het dus zeker ook niet.
Het is een puzzel, hè! Ik heb op mijn race- en expeditiefiets nooit serieuze zadelpijn gehad, dus ik was wel een beetje verrast. Ook omdat dat oude zadel het eerste uur eigenlijk goed zat, maar daarna begon de ellende. Dat maakte me onzeker bij het passen van iets nieuws, dus ik was wel blij met de mogelijkheid van ISM om een zadel langer uit te proberen.
Louise