Leuk, die tijdritten, ik zou sowieso ook wel voor meer tijdritten zijn. Maarja, vorig jaar organiseerde de NTFU er één, op de Neeltje Jans, superleuk, maar bedroevend lage opkomst, ze zijn daar meteen weer mee gestopt. Als je het heel informeel houdt, heb je aan een handjevol deelnemers genoeg natuurlijk.
MontanaMan schreef:Op zich niet illegaal (snelwegen hebben hier zelfs voetgangeroversteekplaatsen...),
Dan is het een dual carriageway, daar mag je ook op fietsen en in onze ogen ziet het eruit als een snelweg. Maar op een motorway mag je niet fietsen en daar zijn ook zeker geen oversteekplaatsen. Neemt niet weg dat ik op fietsvakanties ook wel eens op motorways (en equivalenten in andere landen) ben beland.
Ik had gister een trainingsdag van de Vrouwentriathlon, erg leuk. 's Ochtends een korte openwaterclinic in een prachtig plasje in Beusichem, heerlijk zwemwater, gevolgd door een zwemloopje (wedstrijdje). Na de lunch een fietstocht van 45 kilometer door de Betuwe - ook schitterend, zeker met dat mooie weer, en erg gezellig.
Dat zwemloopje was mijn eerste ooit, en zo kon ik dus ervaren dat het aantrekken van loopschoenen direct na het zwemmen anders is dan na fietsen, over die natte voeten. Het was mijn slechtste wissel ooit, vond ik, met de tong van m'n schoenen die oppropte naar binnen toe waardoor ik één schoen zelfs weer helemaal uit moest trekken. Weer wat geleerd, en desalniettemin werd ik 3e van de (ik geloof) 11 deelneemsters, ik haalde er tot mijn verbazing 3 in bij het lopen (kleine 3 km)!
Louise