Onderwerp: Hoe was het seizoen 2009?
Het wedstrijd seizoen loopt ten einde. Waar ik benieuwd naar ben: hoe is jullie seizoen verlopen? Wat waren de goede wedstrijden/trainingen en is er vooruitgang geboekt in tijden en/of plezier?
Zal zelf even beginnen. Heb dit jaar geen wedstrijden gedaan, maar wel doorgetraind. Vooral het aantal fietskilometers is vrij fors geweest, waarbij ik in tegenstelling tot voorgaande jaren (ik deed vooral kwartjes in het verleden) veel ritten heb gereden van meer dan 100km hetgeen mijn plezier in het fietsen en vooral mijn duurconditie sterk verbeterd heeft.
Lopen heb ik wat minder gedaan, maar ook dit heb ik de afgelopen periode weer rustig opgepakt. Op dit moment loop ik twee tot drie maal per week (totaal rond de 24 km) hetgeen ik dit najaar wil opvoeren tot 3 tot 4 maal per week waarbij ik uit hoop te komen op een weekgemiddelde van rond de 40 km. Rustige interval training vormt de hoofdmoot.
Verder heb ik gemiddeld drie maal per week gezwommen met een hogere intensiteit dan voorgaande jaren. Dit pakt goed uit want mijn snelheid is duidelijk toegenomen (veel 50jes en 100tjes gezwommen met hoge intensiteit en vaak een inspanning/rust verhouding van 1 op 1 waar ik in voorgaande jaren slechts 10 tot 15 seconden rust nam. Mijn techniek is vrij goed (mag je dat zeggen van jezelf ) waardoor ik het niet nodig vond om veel oefeningen te doen. De techniek oefeningen ga ik komend najaar/winter overigens wel weer oppakken want bij het zwemmen kan je techniek natuurlijk nooit goed genoeg zijn....
Mijn voornemen is om de komende najaarsperiode een aantal loopwedstrijdjes te doen, wekelijks 2x op de atb te zitten en 3x per week te zwemmen. Dit met het doel om met een goed conditie het seizoen 2010 te beginnen en eindelijk weer aantal wedstrijden te kunnen doen....
Ben benieuwd naar jullie verhaal......