jantjevs schreef:ik ben sinds januari begonnen met trainen voor triathlons.
iedereen in mijn klas vind dit gek ze vinden dat je als jongen maar moet voetballen.
een zo'n gast zegt tegen mij ja waarom ga je al die moeite doen je kan toch ook voetballen dat is ook hardlopen
Het enige wat ik hierop kan zeggen is: Ik wou dat ik als kind was begonnen met triathlons. Ik heb van mijn 6e tot mijn 18e gevoetbald en daar heb ik nu ontzettende spijt van. Veel liever was ik direct begonnen met schhaatsen of triathlons.
Leuk trainingsschema trouwens, maar zoals eerder gezegd kun je beter wel iets meer gaan zwemmen. Daar verlies ik momenteel nog veel tijd, omdat ik als 23-jarige al minder makkelijk de goede techniek aan kan leren. Ook is het voor je ontwikkeling beter om je daar op toe te leggen, want lichamelijk is het ontwikkelen van de kracht die je nodig hebt voor fietsen en lopen niet gezond voor je. Daar maak je in je tienerjaren meer kapot dan dat je je ontwikkeld, ookal ga je er momenteel misschien harder door.
In je huidige schema zou je dus misschien een duurtraining hiervan kunnen inwisselen in een paar baantjes trekken in een zwembad of plaatselijke zwemvijver. 3 duurtrainingen achter elkaar zijn daarnaast wel nuttig, maar niet optimaal.
Ga in ieder geval door met wat jij leuk vind. Vooral met wat je LEUK vind. Dus mocht je een keer geen zin hebben in een training, sla die dan gerust eens over. Dat is absoluut geen ramp. Een schema is, vooral op jou leeftijd, meer een hulpmiddel dan een verplichting. Anders verlies je alsnog de lol in de sport.
Veel plezier en respect kerel, diep respect!!
Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel