Onderwerp: Weightgainer?
Hoi,
Hier een vraagje aan de dieetdeskundigen:
8-10h sporten per week (alle drie opgeteld) gaat normaal gesproken goed naast mijn werk (ca. 45h per week staand beroep.)
Maar dit lijkt qua belastbaarheid e.o.a. lichamelijke grens.
Afgelopen 10 weken heb ik bijvoorbeeld 11, 11, 14, 8, 8, 16, 13, 14, 11, 11 uur gesport per week (met wisselende intensiteit) en het lijkt teveel.
Laatste week (en deze) minder energie maar meer dan genoeg motivatie.
Wat duizelig, slapjes, fietsvermoeidheid in de bovenbenen die maar niet weggaat en afvallen van net iets onder de 70kg naar 68.5kg bij 1.80m lengte.
Ik denk zelfs dat ik door minder te doen fitter zou zijn en mss zelfs meer vooruit zou gaan. Maar ik vind het leuk om te doen dus minder wil ik (nu) eigenlijk niet.
Die 70kg zie ik toch als streefgewicht omdat ik het idee heb dat ik met 68kg spieren ga missen die ik toch al niet in grote hoeveelheden heb.
Meer eten is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Met dit warmere weer is die behoefte ondanks veel sporten bij mij toch wat minder.
Zou zo'n bus weightgainer (bijv. deze: http://www.eiwitpoeder.nl/mammoth-2500 een uitkomst bieden?
Ik zou dat dan zien als een aanvullende maaltijd bovenop de 3-4 maaltijden die ik nu eet (los van wat tussendoortjes en reepjes op de fiets.)
Zou het ervoor zorgen dat ik meer kan doen of moet ik accepteren dat +10h per week voor mij toch teveel is?
Ik ben ook benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft (gehad.)