Onderwerp: Welke triathlon long distance (ironman) kunnen jullie Aanraden?
Hallo,
Na een aantal jaren atletiek te hebben gedaan en meerdere marathons te hebben gelopen ben ik nu sinds twee jaar triatleet geworden. Vorig jaar heb ik voornamelijk mij toegelegd op sprint tot aan od afstanden. Als uitschieter heb ik vorig jaar de 1/3 afstand gedaan in Aarschot. Dit jaar heb ik onder andere deelgenomen aan de ironman 70.3 in Antwerpen. Voor de rest heb ik voornamelijk 1/3, kwart en od's op het programma staan.
Nu is mijn wens om te gaan werken om volgend jaar klaar te zijn voor de hele triathlon. Aangezien ik het liefst deze wedstrijd ik de zomer periode doe heb ik de voorkeur voor de maand juni, juli of augustus. Nu zit op dit forum natuurlijk onwij veel ervaring.... Mijn vraag dan ook aan jullie. Wat is een leuke
en mooie wedstrijd om dit te doen. Almere is in Nederland natuurlijk de wedstrijd, maar deze trekt me toch niet heel erg gezien het parcours. Wellicht dat jullie mij nog kunnen ivertuigen.... Het liefst kies ik wel een wedstrijd in Europa. Weet niet of het aan mijn besteed is om tijdens mijn eerste hele gelijk redelijk veel te klimmen dus de im Nice lijkt mij te heuvelachtig. De im zürich lijkt me wel wat.... En zag ook de im uk nog. Alleen volgens mij is dit ook redelijk veel klimmen.
Al met al vind ik het dus echt moeilijk om de wedstrijd te kiezen die bij mijn uitdaging past.
Een hele triathlon (im afstand), liefst in Europa en het liefst niet heel veel klimmeters in het fietsparcours.
Wat zouden jullie kunnen aanbevelen?
Groeten Dimitri