Volgens mij is het inderdaad belangrijk om vooral te blijven lopen in de winter om de belastbaarheid op peil te houden. Ook in mijn rustperiode (afgelopen 4 weken) ben ikw el blijven bewegen, de eerste twee weken eigenlijk vrij weinig gedaan maar daarna rustig teruggegaan naar de hoeveelheid trainingen van eerder, maar dan gehalveerd in tijd en alleen zone 1.
Vanaf deze week begint dan weer de opbouw naar januari, dan wil ik een goede 5/10 km in de benen hebben om in de selectie van het Universiteitsteam van Twente te komen. Daarna wordt het weer wat meer lang werk om op te bouwen naar de halves van volgend seizoen, met dan liefst dus weer wat meer snelheid (door de opbouw nu) dan vorig jaar.
Zwemmen en fietsen staat op een lager pitje in de winter, als je snel beter wil worden kun je in het voorjaar duur en intensiteit daarvan flink opvoeren en snel resultaat boeken, ivm grotere belasting kan dat met lopen niet en blijf ik dus het hele seizoen sowieso veel lopen...
Merk wel dat ik nog niet echt zin heb in wedstrijden, ga ook pas weer de eerste wedstrijd plannen als ik daar wel weer zin in heb, de stok achter de deur is al de eerste hele triathlon volgend jaar in Almere, dus daar heb ik verder geen wedstrijden voor nodig .
Oh ja, in het winterseizoen moet ik gaan schaatsen van El Trainert....Ben benieuwd wat me dat volgend jaar oplevert, vind het wel leuk om te doen iig!