Onderwerp: snelheid fietsen & rennen
Weet dat er al het een en anders over gestart is, maar de onderwerpen lopen voor mij dusdanig door elkaar dat ik het moeilijk vond een concreet plan voor mijzelf te trekken...
Na mijn eerste halve dit jaar, wil ik het komende jaar voornamelijk aan mijn snelheid werken! Ik fiets inmiddels o-k een 160km op de fiets en rennen tot 33km gaat ook o-k. Dat bedoel ik dan afzonderlijk, want langste brick wat ik ooit gedaan heb is 120km om 24km
Anyway;
1: Wat is een goede manier om interval training te implementeren in mijn wekelijkse routine? Stel ik loop en fiets nu off-season 2 a 3x, is 1 keer interval en de rest duur op praat snelheid goed?
2: En moet ik daar offseason al structureel hetzij lichter mee beginnen (spier-/snelheidgroei?) als ik mijn eerste halve rond mei/juni doe?
Ps. de reden waarom ik het vraag is, dat ik in het verleden bij rugby en korte loop/sprint afstanden al een keer scheenvliesontsteking heb gehad.. Vind het leuk waar ik nu mee bezig ben en heb nergens last van - wil ik graag zo houden
http://twitter.com/FrankRoozendaa1