Onderwerp: HULP/Twijfel - fietskeuze
Beste mensen,
Enige tijd geleden begonnen met prachtige triatlonsport (althans lopen en fietsen).
Dit lijkt me de tijd om een mooie fiets op de kop te tikken om ook fietsen erin te brengen. Veel overjarige modellen en aanbod op marktplaats.
Even wat achtergrond
- 40 jaar en 78 kg. 1.83m > verwacht dus maat 58 c-t nodig te hebben
- ik zal veel alleen op de fiets trainen
- ik wil volgend jaar starten met 1/4 en opbouwen tot 1/2 triathlon (en als het echt lekker gaat in de jaren erna wie weet)
- volgens jaar zo'n 4-6 OD/ kwart wedstrijden gaan doen
- goede conditie en lange sportachtergrond (alleen niet op fietsgebied)
- ik wil ook in winter doorfietsen
- wij hebben maar ruimte voor 1 racefiets (opgroeiende kids :-)
Ik had mij oog laten vallen op een overjarige (2009/2010) Trek 1.7 of Cube streamer. Vind ik mooie fietsen en passen in budget. Opzetstuur etc, zouden het moeten afmaken....
Plotseling kreeg ik echter de mogelijkheid om deze triatlonfiets aan te schaffen voor rond de 700,- (twee seizoenen oud) en begon ik te twijfelen. Ziet er wel strak uit (gaat het natuurlijk niet helemaal om, maar toch...)
LEADER (zie foto onderaan dit bericht)
headset, geintergreerd
handlebar, syntace
shifters, dura ace
front derailleur, dura ace
rear derailleur, dura ace
aantal versnellingen, 9 x 2
crank, 105 9 / 10 speed
remmen, dura ace
zadel, in overleg (keuze uit 3 stuks)
wielen, momentum carbon met sapim naven en spaken
Zadelpen, ritchey 27.2 of giant aero carbon
Paar vragen:
- ik heb maar ruimte voor 1 fiets > zal ik gaan voor normale fiets met opzetstuur etc of voor deze triatlonfiets. Wat zijn jullie overwegingen op basis van bovenstaande?
- kent iemand Leader en zijn de onderdelen die erop zitten goed? is dit dus een redelijke prijs?
- als ik ga voor een gewone racefiets wat zijn dan andere geschikte keuzes in de categorie trek 1.7, cube streamer etc...?
Dank voor de hulp.
P.S Begrijp dat sommige vragen al eerder meer in algemeen aan de orde zijn geweest, maar dit is weer een andere context....