Onderwerp: Van burnout naar Ironman
Ha,
de reden dat ik hier terecht ben gekomen is omdat mijn dokter me gestuurd heeft ;-)
Niet perse naar dit forum, wel dat ik weer moest gaan sporten zoals ik vroeger deed. Dat komt omdat ik een burnout heb gekregen mede doordat ik fysiek niet meer uitgedaagd werd, en daardoor ook geen motivatie om te gaan sporten. (5 jaar geleden kreeg ik een kantoorbaan en stopte vrijwel direct met sport)
Na een tijdje nadenken koos ik voor een uitdagend doel die me ook stimuleerd trouw te zijn aan de trainingen, maar voldoende inspieerd om het ook leuk te vinden. Ik kwam uit bij een íronman' niet dat ik precies weet wat dat is, en wat het precies inhoud, maar het daagt me uit merk ik. En dat is juist de bedoeling!
Het hoeft niet dit jaar nog te gebeuren, maar ik hoop wel een halve te kunnen plannen ergens in juni/juli. En dan het jaar er op een hele.
Wel moet er nog al wat gebeuren voordat het zover is. Hieronder een opsomming waar ik aan denk nu:
Leren zwemmen
Tijd plannen per week
Schema maken
Dieet opstellen
Datums van wedstrijden 1/4 1/2 of een hele
Hebben jullie nog meer zaken waar ik naar moet kijken?
Wat is nu een Ironman die vanuit Nederland goed te doen is, ik hoef niet perse naar de VS. Weten jullie ook een halve Ironman in de buurt?
Hoeveel uur per week besteden jullie aan je sport?
wat is het domste wat je kunt doen?
Wat is het slimste wat ik kan doen?
Bij wie en waar kan ik het beste leren zwemmen voor triathlons?
Ik zelf zit te denken om een sportcoach in de arm te nemen die metingen doet, schemas maakt, en voorziet van advies etc. Hebben jullie daar ervaringe mee?
Mijn sportieve ervaringen:
Vechtsport
Lucht mobiele brigade
Bergsport
Marnier
Mijn uiteindelijke lange termijndoel is om sport/lichaamsbeweging een vast onderdeel te laten worden in mijn levensritme. (naast spiritualiteit/persoonlijke groei uit het boek van Covey)
Korte termijndoel: Om burnout nu eerst te verhelpen, en een nieuw ritme op te zetten.