Onderwerp: Nieuwe Belg
Hallo iedereen
Mijn naam is Nick, 26 jaar en woonachtig te Oostende (Belgische kust).
Zoals de meeste (wel iedereen zeker? ) ben ik gebeten door het loop/fiets-virus. Sportervaring heb ik wel; ik speel ongeveer 20 jaar basketbal.
Omdat ik al een aantal jaar met overgewicht (ong. 10 a 15kg) kamp ben ik begonnen met lopen. Het is allemaal begonnen met een weddenschap met mn vriendin om een wedstrijd van 5km te lopen, want raar maar waar: lange afstanden lukte me echt niet. Een hele match sprinten ok, maar laat me geen 2km na elkaar lopen.
Ondertussen zijn we al even verder en ben ik toch al een 5kg kwijt. Begin deze zomer heb ik een racefiets gekocht, een Bulls Desert Falcon. Dit om wat plezierritjes te doen en naar mn werk te rijden (20km enkel).
Maar ondertussen heb ik mn doelen al wat bijgesteld: halve marathon in mei, hele marathon voor mn 30ste (dat is nog 3.5 jaar). Ik ben nu begonnen met een schema voor de 21K, rekening houdend met mn baskettrainingen. Tijdens het lezen over zulke loopafstanden ben ik ook op de Duathlon gebotst (Triathlon minder, want ik zwem niet graag).
Ik vind het echt plezierig om over zulke dingen (hardlopen, marathon, duathlon, sportvoeding, blessures) te lezen en natuurlijk te lezen. Ook de vorderingen zijn een echte opkikker. Een jaar geleden kon ik nog geen 2km na één lopen, nu loop ik 12km in 74 min (al was dit maar éénmalig ).
Tot zover mijn inleiding... Toch een serieuze pak
Greetz
Nick