Onderwerp: nu we toch bezig zijn: nog een nieuwe belg
Hallo iedereen,
Mijn naam is Jos ik ben 26 jaar en ik woon in Oudenaarde (de Vlaamse Ardennen).
Na mijn studententijd en eerste werkjaren woog ik plots zo een slordige 105kg. Daarop heb ik ingezien dat ik dringend terug iets van sport moest gaan doen (op mijn 12 gestopt met voetbal). Zodoende ben ik nu sinds een drietal jaar een recreatieve loper en weeg ik maar 85kg meer. Ik heb dit jaar totnogtoe zo een 1000km gelopen, waaronder vorige maand mijn eerste halve marathon in 1u43min (en ik was/ben daarmee doodcontent!!).
naast lopen heb ik begin dit jaar ook terug mijn favoriete sport opgenomen: fietsen. Ik heb dit jaar minder gefietst dan ik zou willen maar al bij al raak ik toch aan een 2700km. Algemeen merk ik overigens dat mijn natuurlijke aanleg voor het fiesten veel groter is dan die voor het lopen.
Ik plan in Mei een eerste keer een duathlon wedstrijd mee te doen (mijn twee favoriete sporten bij elkaar!) en vandaar dat ik dus op dit forum geland ben.
Nu heb ik echter één groot probleem; wanneer ik op dezelfde dag (of zelfs de dag erop) wil lopen en daarna fietsen krijg ik gegarandeerd felle krampen in mijn kuiten tijdens het fietsen...
Ik heb al vanalles geprobeerd om geen krampen te krijgen zoals zadel hoger/lager, magnesiumtabletten, warming up/cooling down, stretching... en altijd kom ik tot dezelfde conclusie: er is maar één ding dat bepaald of ik krampen krijg en dat is het feit of ik al dan niet die dag of de dag ervoor gelopen heb...
Zijn er hier mensen die ook dat probleem hebben? Of die weten waaraan het kan liggen?
ik kijk er alvast naar uit om met jullie kennis te delen en te discussieren!
Groeten!
Jos