Onderwerp: Voorstellen
Hoi,
Ik ben KLS, ben 40 jaar en sinds ongeveer 1 jaar aan het zwemmen. Ik sportte altijd al graag en vrij veel. Toen ik een twintiger was MTB-de ik behoorlijk veel: minimaal 3x/week afstanden van 30 tot 70KM voornamelijk bos (in Zuidelijk Noord-Limburg). Daarna heb ik 10 jaar fitness gedaan, soms 7x/week. Vanwege een deeltijd studie (naast een baan) heb ik een tijdje niets gedaan totdat ik vorig jaar het (sportief) zwemmen ontdekt heb. Met sportief zwemmen bedoel ik bijv. 1 uur lang baantjes trekken. Dat doe ik nu 4x/week.
Ik heb, om mijn techniek te verbeteren, veel instructie filmpjes bekeken maar mijn borstcrawl blijft lastig. Sprinten lukt wel maar langzaam baantjes trekken blijft moeilijk. Dus zwem ik meestal schoolslag, maar wel in stevig tempo. Omdat ik nu met gemak 1km zwem en ik al veel fietste zit ik zo stiekum te denken aan 1/4 triatlon. 40KM fietsen stelt voor mij weinig voor maar die 10KM rennen dat zal lastiger worden omdat ik niet zo'n renner ben.
Mijn uitrusting is ook nog niet compleet, ik heb wel een MTB maar geen race/triatlon fiets en ook geen goede schoenen.
In mijn zoektocht naar informatie over triatlons kwam ik op dit forum terecht en heb ik me aangemeld.
Tot zover mijn verhaal