Onderwerp: Waarom triatlon?
Hey hey,
Ik vroeg me af om welke reden verschillende mensen juist voor triatlon kiezen en hoe jullie er zijn ingerold. Je wordt door niet-triatleten af en toe toch raar bekeken als je over je bezigheden begint te vertellen, niet?
Bij mij was de reden eenvoudig:
Ik ben al mijn hele leven een slechte slaper. Moeilijk inslapen, wakker liggen, schaapjes tellen, wakker worden en niet terug in slaap vallen,....
“Teveel energie (op de verkeerde moment)” was de diagnose. Dus ging ik 2 jaar geleden op zoek naar een sport die ik kon beoefenen wanneer IK dat wilde. Geen fitness wegens ‘te saai’, geen dansles wegens ‘niet kunnen onthouden’, geen vele andere sporten wegens ‘te duur, op uren die niet passen, niet vermoeiend genoeg, te gevaarlijk’. Dus kwam ik uit bij Start To Run met Evy Gruyaert: qua timing makkelijk in mijn drukke planning in te passen. Een 2tal jaartjes later kwam ik op wedstrijden af en toe intussen 'bekende' gezichten tegen en liet me zo enthousiasmeren om me ook in het fietsen en daarna ook het zwemmen te smijten.
Vorig jaar in september nam ik voor het eerste deel aan de 1/8 triatlon in Mechelen. Halverwege het ijskoude waterparcours dacht ik “Waarom heb ik me ingeschreven? Waarom doe ik mezelf dit aan?” Maar na de finish kon ik alleen nog denken: “Zou ik dat nog beter en sneller kunnen doen als ik er goed voor train?”
Dit jaar (2011) heb ik het geluk geselecteerd te zijn voor het project ‘Over de Streep’ van de VTDL en zal Stijn Demeulemeester mij door deze doelen gidsen.
Het wordt dus een topjaar!
(Uitgebreidere versie: http://vivalavidaloca.skynetblogs.be/ar … nlijk.html + andere posts op dezelfde blog)
Hoe zit het bij jullie?
(PS: ik slaap intussen als een roosje :-))