Jacob, ik had al eerder op dit forum concrete voorbeelden genoemd om Almere's imago op te krikken. Het leek me niet zo nuttig om dat nog eens een keer op te ratelen.
En Things, je hebt helemaal gelijk. Ik heb afgelopen weekend mijn vrouw en kind meegenomen naar Ter Aar. Nou is dat natuurlijk geen groot evenement, maar als ik het vergelijk met de halve marathon van Hoogland (ook een klein evenement, en duurt ook 1-2 uur) dan blijft het echt ZWAAR achter. In die halve marathon was er muziek, kinderopvang, massage, kermis, terrasjes langs de route en een loterij voor het publiek. In Ter Aar was er een tafel met koffie. Begrijp me goed, Ter Aar was prima georganiseerd, en door enthusiaste vrijwilligers maar het was voor het publiek toch echt een heel stuk saaier, terwijl de loopsport zelf echt niet spannender is om te kijken.
Oh ja, vergelijk ook eens wat mailings, posters, SMS'jes, websites. De eerste twee afbeeldingen op de site van Holland Triathlon: Een stel mensen die staan te kletsen voor een kantoorpand en twee senioren met een diploma? Ik zou dat imago als sponsor niet aantrekkelijk genoeg vinden. Natuurlijk is kritiek makkelijk, maar misschien moet men op het overduidelijke gewezen worden...