Aangezien je gezegd hebt dat je verder niet meer zal reageren, doe ik mijn laatste duit in het zakje.
Jacob schreef:
Dat richt je dan weer aan Cesar, want met mij valt geen gesprek te voeren
In het hele verhaal hierboven bewijs je dat exact. Jij hebt toch gelijk en je hoeft niet in te gaan op argumenten van anderen, die zijn minder slim dan jij en komen met boeken ipv de heilige 'wetenschappelijke' artikelen. Lees eens een stukje filosofie zou ik je aanraden en dan het liefst over post-modernisten en het beschouwen van wat waarheid is, dan leer je gelijk hoe je wetenschappelijke artikelen moet waarderen.
Verder zoek ik ook niet echt ruzie met je en vind je post over het algemeen prima maar dat 'ik ben beter' toontje kun je ook gewoon weglaten. Zeker als het niet je bedoeling is om zo over te komen.
Ik vind het goed dat je nu je echte veren laat zien. Je neemt een quote van mij uit context, en je laat gemakshalve de smiley weg, die ik er bij had geplaatst om te laten zien dat mijn opmerking wederom tongue-in-cheek was. Maar aangezien dat je zelf zo druk was met jezelf op een moreel hoog paard te zetten, was dat natuurlijk een acceptabel offer. Bah.
Postmodernisme. Tsja. Ehm. Die (bijna?) dode filosofische theorie, waarbij (cultureel )relativisme als basispunt wordt gezien. Ja..... Ik haal even John Krebs aan met zijn quote
"‘Show me a cultural relativist at thirty thousand feet and I’ll show you a hypocrite. Airplanes are built according to scientific principals and they work. They stay aloft and they get you to a chosen destination. Airplanes built to tribal or mythological specifications such as the dummy planes of the Cargo cults in jungle clearings or the bees-waxed wings of Icaraus don’t.’ “
Maar ik zal je lees aanbeveling ter harte nemen, als jij dat andersom ook doet; http://www.amazon.com/Fashionable-Nonse … 0312204078
En als uitsmijter een prachtige essay-generator waar onbeperkt postmodernistische teksten kunnen worden uitgespuugd. Voor mij is het om te lachen, maar jij zal er veel praktisch nut bij hebben. Enjoy! http://www.elsewhere.org/pomo/
Daarnaast moet ik mijn spijt betuigen over het feit dat je er voor kiest voorbij te gaan aan een aantal punten in mijn vorige betoog, die zeker wel inhoudelijk in gingen op wat je schreef.
Ik verbaas me erover dat je serieus beargumenteerd dat mijn post
"Wat is er ook alweer mis met melk/chocomelk?"
van zichzelf zo aanstootgevend is (serieus? Nee echt; SERIEUS?!?) dat de opmerking die je daarna plaatst (haha, semi-serieuze toevoeging) gerechtvaardigd is, maar alles wat ik zeg is FOUT met hoofdletters, want ik klink alsof ik vind dat ik gelijk heb.
Pot, meet Kettle.
Trouwens; dit draadje heet voeding na de training. Dat het nu (eerder kwamen kwark,melk en choc ook al voorbij) over dure eiwitdrankjes ging maakt mijn opmerking alleen maar relevanter. Niet minder.
Als laatste:
Waaruit jij gelijk opmaakt dat auteur onbevoegd is om serieus genomen te worden wat dit is geen serieuze repliek (let eens op je eigen woordkeuze als het gaat om elitair reageren) en dan schoffeer je het linken naar een boek onder de tafel alsof het belachelijk is dat iemand daar in een discussie naar zou kunnen verwijzen. Verder sluit je dan af met de al eerder genoemde 'heilige' artikelen.
Ik ga hier ook geen woorden meer aan vuil maken, slechts mezelf quoten uit mijn vorige post, namelijk de relevante gedeeltes die je negeert.
Ik heb zelf nog wel wat gedachten die aan de basis stonden van mijn reageren eerder mbt de relevatie van hetgeen wat je aandraagt. Ik vind dat er verschil zit tussen het aandragen van de daadwerkelijke artikelen, of het knippen en plakken van een conclusie uit een boek. Mijn reactie was wat knee-jerk, mede omdat ik niet echt een direct verband zag tussen datgene wat je plakte en mijn stelling. Ik heb graag dat je dat toelicht.
Het zal je wellicht verbazen, maar het Paleo dieet kan ik in grote lijnen zeer waarderen. De basisconcepten staan mij erg aan en ik heb het ook gebruikt in mijn werk. Met goede successen. Echter staan wat mij betreft het 1 (Paleo) en het ander (drinken van chocomel na de training. Of melk!) niet lijnrecht tegenover elkaar.
Het is juist grappig dat enerzijds het " natuurlijke" en evolutionair verantwoorde centraal staat, maar als je wilt herstellen dan eet je niet wat er altijd al voorhanden was (melk) maar een duur afgeleide daarvan, met een genetisch aangepaste vrucht die maar voor een hele kleine subset van de mensheid beschikbaar was voor het grootste deel van ons bestaan.
Ik weet dat ik in het beste geval vaak een spottende toon heb. Dat loopt wel eens over in cynisme en/of sarcasme. Ook hierboven heb ik me hieraan schuldig gemaakt.
Waar ik alle criticasters op wil wijzen dat ik me ervan bewust ben dat je niet iedereen op dezelfde manier kan en moet bejegenen. Sommige mensen zijn nu eenmaal minder in staat om zichzelf te verdedigen. Maar dat is niet bij iedereen zo. Een discussie mag in dat geval ook best op het scherpst van de snede uit worden gevochten.
Maar het lijkt er wel op dat er een aantal mensen hier zijn die moreel op zo een majestueus paard gaan zitten, daarbij hun eigen waardes in het proces voor het gemak in de modder achterlatend. Naast het feit dat het concept "elitair" hier als scheldwoord over tafel gaat (waarom ook alweer?) wordt het nu vooral als mantra gebruikt om mij in een denkbeeldige hoek te zetten.
Het grappige is dat de triathlon gemeenschap bestaat uit mensen die als elite zouden kunnen worden aangewezen. Triathleten zijn over het algemeen (let op die woorden, eer ik een stortvloed aan anecdotale tegenbewijzen krijg) hoogopgeleide, kapitaalkrachtige mensen met een dominante, gefocuste en gedreven persoonlijkheid.
"Key Findings
The study grouped participants into seven distinct segments according to similarities in their demographics, psychographics and involvement in the sport. On average, triathletes are from high socio-economic backgrounds with median incomes of $126,000, however, their motivators and mindset are different, creating a significant opportunity for the triathlon community to serve them better and in more targeted ways. Unlike many consumers, they are spending cautiously but on average intend to spend as much in 2009 as they did in 2008. In fact, 45 percent would rather spend discretionary income on triathlon with three of seven segments exceeding 65 percent and one nearly 80 percent.
http://assets.teamusa.org/assets/docume … mmary_.pdf
IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met
FrysmanTeamWebsite