Rogier: ik hoop dat je het 6 weken volhoud om geen koffie ( en cola) te drinken. (Chocolade, redelijk wat sport drankjes en thee hebben natuurlijk ook caffeiine)
hoelang heb je al koffie- cola gedronken?
het begin is altijd het moeilijkste.
speciaal voor jou: ik heb vroeger ge-experimenteerd met koffie voor fiets wedstrijden: het beste was: de gehele week geen koffie en dan 20min. voor de wedstrijd ( zaterdags) een straf bakske. Je vloog. Totdat je op dinsdag middag op aarde neerstortte met een afschuwelijke hoofdpijn die verder functioneren onmogelijk maakte! ( 1 kopje koffie!!)
ben je op de hoogte van het effect van cola op je lichaam? ( aspartaam)
het zou fantastisch zijn als je van de medicijnen om te onspannen af kunt komen. ( betrek je huis arts hierbij)
als je 1 verslaving de baas kunt kun je er wellicht meer aan. ik hoop dat je omgeving je met je initiatief ondersteund
amvandenberg: het lichaam is er op gebouwd om 60-70km per dag af te leggen. ( we waren vroeger jagers) veel aan sport doen is dus geen verslaving maar een gegeven als je gezond oud wil worden ( geen overgewicht, geen hoge bloed druk, geen diabetes, geen hart kwalen ed)
dorter: ik noem de inname van water geen verslaving. " gezellig een kopje koffie" echter wel. ( belangrijk deel van de nederlandse kultuur)
als de sfeer van de commentaren positief is vind ik het wel leuk om er aan bij te dragen. als er te veel onzin geschreven word trek ik mij terug.
Rogier: ik bijt al mijn hele leven even door.
groetjes.