1 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (01-07-11 00:51:50)

Onderwerp: Utrecht - 10 juli 2011

Ik doe mee aan de 1/4:

Zwemmen: voor het eerst onder de 20 minuten of toch ten prooi aan de drukte?
T1:  2 min.
Fietsen: Beetje op reserve: 75 minuten
T2: 1 min.
Lopen: Hier hoop ik op een verbetering: 46 min.

Totaal: 2:25 lijkt me wel haalbaar, mijn vorige kwart was 2:21 maar dat was in een 25m bad en een vrij kort parcours.

2

Re: Utrecht - 10 juli 2011

Ik doe de  1/8 in Utrecht wordt voor mij de tweede triathlon dus ik  denk dat hij sneller zal gaan dan de eerste omdat dat een sprint was en dus 750 zwemmen.

Zwemmen: 8:30 min
T1 : 2 min
Fietsen: 38:00 min
T2 : 1:30 min.
Lopen: 28 min

Totaal: 1:18 uur of het haalbaar is weet ik niet maar ga mijn best doen.

3

Het parcours is bekendgemaakt:

http://www.triathlonutrecht.nl/parcours.html

Had eigenlijk een beetje gehoopt op een route door het centrum, maar helaas! Het parcours ziet er niet lastig of technisch uit. Ik zal deze week na het werk eens gaan kijken...

2 parc fermees, ik ga er mooi op tijd zijn. Ik heb geen zin om in PF2 uit te komen zonder schoenen, of iets dergelijk stoms.

4

Eerste OD ooit.  Doelstellingen:
Zwemmen 30 min
T1:  2.30 min.
Fietsen: 70 min
T2: 3.30 min, wisselen gaat me niet goed af, zenuwen gedoe, maar wel leuk
Lopen: 55 min, schat ik een beetje conservatief in, ik moet gewoon rustig de finish halen

2.40 totaal. Daarmee hoog in het rechterrijtje eindigend.

5

Jack33 schreef:

T2: 3.30 min, wisselen gaat me niet goed af, zenuwen gedoe, maar wel leuk

Fiets in het rek, schoenen uit, bril af, helm af, schoenen aan, bril op, klaar.

Dat moet je thuis eens een paar keer met een stopwatch doen, als dat 1 minuut kost is het veel. Dan heb je dus 2:30 minuut voor het lopen door het PF, een slordige 100-150 meter. Zelf met een rijke fantasie ga je daar niet in de buurt komen.

6

Ik heb me vergist, ik doe er 2.30 over, niet 3.30, dat is mijn ervaring, ook vorige week in Zandvoort. Ik heb nog ouwerwetse fietsschoenen, dus geen PDS en verzonken plaatjes en hardloopschoenen met veters.
Ik ben niet armlastig, maar allejezus wat heb ik de laatste maanden veel geld uit gegeven aan sport, en eigenlijk ben ik dus nog niet klaar.

7

@Jack33; haal bij de supermarkt uit het Sorbo-rek even een rolletje naai-elastiek en rijg dat in je hardloopschoenen. Dan heb je alweer 30 seconden te pakken. Kosten; anderhalve euro ofzo.

8

Bekend probleem, dat sporten kost wel geld. Maar super leuk om te doen. Ik mis nog een trisuit, die zijn gelukkig niet zo duur als bijvoorbeeld de fiets.
Deze triathlon lijkt me wel wat, maar wordt hem voor dit jaar nog niet denk ik.

9

yep, bekend probleem. Godzijdank is mijn zwager zojuist aangenomen bij Shimano smile Heb hem maar gelijk uitgenodigd in Utrecht...

10

Roland_Amersfoort schreef:

Ik doe mee aan de 1/4:

Totaal: 2:25 lijkt me wel haalbaar,

Vandaag het parcours maar eens gefietst:

- slecht wegdek op de aanlooproute
- redelijk veel grind en vuil op het industrieterrein
- nauwelijks lastige bochten, hooguit bij het opdraaien  van de tweede brug en op het eerste kruispunt erachter vanwege de snelheid

Verder niet echt lastig lijkt me. Twee bruggen en een kleine tunnel, de tweede brug is nog redelijk hoog.

11

Ik ga voor de OD.

Ik wil een stuk beter zijn dan vorig jaar (2u38) en dat moet ik vooral halen uit het lopen (56min) maar ook bij het fietsen (1u15) hoop ik nog wat te halen. Bij het lopen was het echt warm vorig jaar. En dan tijdens het fietsen 8x die brug op deed ook weinig goeds voor de loopbenen. Dit jaar gelukkig meer 'hoogtemeters' gefietst.

2010                  voorspelling 2011
zwemmen          23min                 <23min             in top10 het water uit als we zonder wetsuit gaan
T1                       2½min                 2½min
fietsen               1u15                    1u12
T2                       2min                    2min
lopen                  56min                  43min
                                                      2u23

12

Eerste seizoen, een echt groentje dus nog, en mn 2e achtste-triathlon.

Zwemmen:  8.40 min.
T1: ± 1 min.
Fietsen: 36 min.
T2: ± 1 min.
Lopen: 19 min.

Hopelijk gaat het als voorspelt, of beter...
Wel een beetje meer spanning door de 2 wisselzone's i.p.v 1 wisselzone.

13

Kaboom schreef:

Wel een beetje meer spanning door de 2 wisselzone's i.p.v 1 wisselzone.

Een beetje spanning is altijd goed. smile

Beginnen in T2, daar zet je alles klaar voor het lopen.
Dan trek je alles aan wat je nodig hebt voor het fietsen (zet dus ook gerust je helm op).
Zorg dat je bidons gevuld zijn, gelletjes vastgeplakt/in je zakken, zonnebril op, racebelt om, startnummer op je fiets etc. Op zo een manier dat je eigenlijk aan je fiets onderdeel kunt beginnen.

Daarna pak je alles wat je nodig hebt voor het zwemmen, brilletje, badmuts, horloge, wetsuit, (banaan voor vlak voor de start) etc.
Die spullen neem je mee naar T1, waar je al je fietsspullen uittrek/afdoet en op de goede plek neerlegt voor een goede wissel. Daarna is het 'gewoon' voorbereiden op de zwemstart.

Het parc fermé is druk en pas kort (½u) van te voren open. Als je zorgt dat je dan gelijk naar binnen kunt heb je zelfs ruim de tijd om toch nog even snel wat op te halen mocht je wat zijn vergeten.

Veel plezier

14

De weersvoorspelling is in ieder geval super!

15

Dorter schreef:

@Jack33; haal bij de supermarkt uit het Sorbo-rek even een rolletje naai-elastiek en rijg dat in je hardloopschoenen. Dan heb je alweer 30 seconden te pakken. Kosten; anderhalve euro ofzo.

1,99! Bedankt voor de tip.

16

Ik heb nu 2 keer in mijn blote voeten in mijn schoenen gelopen, veters gestrikt waarbij de bovenste 2 gaatjes vrij, klittenband op de bovenste gaatjes genaaid en het gaat perfect, ik schiet er zo in, even bukken en het klittenband aantrekken en klaar is Kees.

17

Jack33 schreef:

Ik heb nu 2 keer in mijn blote voeten in mijn schoenen gelopen, veters gestrikt waarbij de bovenste 2 gaatjes vrij, klittenband op de bovenste gaatjes genaaid en het gaat perfect, ik schiet er zo in, even bukken en het klittenband aantrekken en klaar is Kees.

Krijg je dan geen schuurplekken aan de boven/voorkant van je enkels?? Aangezien de meeste triathleten (en hardlopers) bijna alleen maar op hun voorvoeten lopen en daarmee de pees voorop je voet behoorlijk aanspant, die dan weer tegen dat klitteband aan schuurt...

18

Nee, er schuurt niets, tussen het klittenband zit wel het middenstuk waarover de veters (en klittenband) gaan.

19

Jack33 schreef:

Nee, er schuurt niets, tussen het klittenband zit wel het middenstuk waarover de veters (en klittenband) gaan.

Foto?

20

Het wordt erg mooi weer, dus er zijn geen excuses voor teleurstellende prestaties!

21

Watertemperatuur is 20 graden volgens de website. 1/8 met of zonder wetsuit...
Wat doen jullie?

JAB

22

Ik met wetsuit want daar zwem ik veel sneller mee.

23

Zeker met.... (maar ik doe dan ook de 1/4)

Moet bekennen dat de pre-race spanning nu wel begint te komen. Gaaf, ik heb er zin in!

24

Ik doe niet mee, maar sta (of zit) het parcours net voorbij T2 in de gaten te houden.

Succes morgen!

25 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (10-07-11 15:33:00)

Roland_Amersfoort schreef:

Ik doe mee aan de 1/4:

Totaal: 2:25 lijkt me wel haalbaar, mijn vorige kwart was 2:21 maar dat was in een 25m bad en een vrij kort parcours.

Roland Frerichs AMERSFOORT H20+ 7
Z: 00:20:41
T1: 00:02:13
F: 01:13:36
T2: 00:01:52
L: 00:46:12

Totaal 02:24:31 en eigenlijk alleen verloren op de wissels..