Frankiboy schreef:@Rogier, volgens mij IS de astma juist de chronische ontsteking van de bronchiën & wordt de bronchiën infectie in bedwang gehouden door de medicijnen - of zie ik dat verkeerd?
Klopt, en om meer in detail antwoordt te geven, den spasmen in de longen worden vaak geactiveerd door contact met een allergeen m.a.w. in veel gevallen is de astma dus niets anders dan een allergische reactie.
Nu ben ik daar bekend mee, en weet ik heel goed dat ik reageer met mijn longen.
Zo heb ik een keer een hedra gesnoeid
nou je kon me letterlijk wegdragen zo piepte ik. maar hij was wel weg (ff doorbijten, toch)
Daarnaast heb ik last van hazelaars (zoals eerder op dit forum gemeld)
Ik moet de Puf iig deze week gebruiken en verder als nodig. Gebruik je Xizal, Arius of iets anders (beide zijn antihistaminica ofwel allergie remmers). Mogelijk is een allergie test in dat geval een goede optie doe dan zowel de prick- als de rast-test.
Ik heb er vannacht even over na zitten denken, maar er vielen wel een aantal dingen op zijn plaats. Ik vond in de warmte trainen alting nuttig wat dan maakte je een hoop progressie die er bij koudere periode uit kwam (zomer = pollen, winter = geen pollen)
daarnaast is mijn astma veel minder geworden/weggegaan toen ik ging werken.
vandaag iig goed uitgerust opgestaan, was ook al weer een poos geleden. mijn 3e puf genomen voel gewon het volume toenemen.
Was overigens wel paniek bij de HUP toen ik belde: Ik had het benauwt, mijn vrouw noemde mij koortsig, kon geen inspanning leveren, lusteloos, band om mijn borst, pijn onder het midden van mijn rug. Alles ging daar op rood. Ik kreeg de melding lekker te blijven zitten terwijl er een arts naar me toe zou komen. Ik zeg nog "mwhaaa, das niet nodig, ik sport vrij veel en voel gewoon dat ik wat benauwd ben". "Nee meneer, dat is het protocolder, u moet echt blijven zitten". uiteindelijk duidelijk gemaakt dat het niet mijn hart was en gewoon mijn longen, daarmee mocht ik dan naar de HUB komen.
Daar aangekomen mocht ik gelijk de volle wachtkamer voorbijlopen, en werd de arts direct van de pacient geroepen om mij te zien . De Symptomen komen idd erg overheen vertelde de arts, en dan moeten ze het hartaanval protocol volgen.