1

Onderwerp: marathon in november of december

Ik ben op zoek naar een leuke marathon in november of december. Hoeft geen giga-event te zijn, graag wel een aantrekkelijk parcours (geen atletiekbaan ofzo) en het liefst in NL maar BE of DE mag ook nog wel.

Suggesties?

2

Re: marathon in november of december

In kasterlee net over de grens in belgie is er nog een natuurmarathon ik ken de streek daar vrij goed en is wel een aanrader natuurlijk wel off-road grotendeels. Deze is 13 november.

3

Aantrekkelijk is natuurlijk nogal subjectief.
Dus, wat is voor jou een aantrekkelijk parcours?

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

4

Laatste weekend van Oktober heb je de hersftmarathon van Etten Leur. 2 rondes door mooi natuurgebied.
Begin december de marathon van Spijkenisse.  Heb ik meerdere keren gedaan, en ze bevielen me beiden prima. E.L. ga ik ook dit jaar weer doen. Kasterlee heb je trouwens 18Dec ook een leuke duathlon :-)

5

Weliswaar Frankrijk, maar wel een hele mooie :

http://www.marathondelarochelle.com/index.php

Succes

6

Spijkenisse ziet er wel erg goed uit en valt perfect qua planning, ik denk dat dat hem moet worden.

7

DMM schreef:

Aantrekkelijk is natuurlijk nogal subjectief.
Dus, wat is voor jou een aantrekkelijk parcours?

liefst zo plat mogelijk en veel volk, genre Rotterdam, Eindhoven

8

Van mij hoeft het niet zo grootschalig, liever door het groen dan in de stad, maar als het toch in stedelijk gebied is dan wel door een mooi oud centrum zoals bv. Berlijn.

9

Ik ga 13 november de marathon lopen van ...... Marathon. De Griekse economie steunen.... Gewoon rustig lopen en met een lang weekendje weg. Maar wel een beetje grootschalig... wel finishen in het oorsponkelijke olympische stadion.

triathlon is 3x leuker!

10

HansH schreef:

Ik ga 13 november de marathon lopen van ...... Marathon. De Griekse economie steunen.... Gewoon rustig lopen en met een lang weekendje weg. Maar wel een beetje grootschalig... wel finishen in het oorsponkelijke olympische stadion.

Cool!

@ontopic: denk dat spijkernisse een leuke optie is, niet erg druk gok ik?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

11

Ik ga 6 november 42 km in de Eifel om een stuwmeer rennen. Erg groen zal 't niet meer zijn denk ik (duh), wel kleinschalig, grotendeels onverhard en met een paar gemene klimmetjes.
Tis wel iets verder dan Spijkenisse (200 km vanaf Tilburg) maar dat is gelijk ook een goed excuus om er een lang weekend weg van te maken.

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

12 Laatst bewerkt door superhans (07-10-11 08:35:02)

Inderdaad. Spijkenisse is een marathon met weinig deelnemers op de hele. Je start samen met de halve, maar na een paar honderd meter heb je al genoeg ruimte. Vorige edities waren er ook "hazen", dus wel zo leuk om met een groepje mee te lopen als je een bepaalde richt tijd in gedachte hebt. Dit jaar moet ik in Spijkenisse verstek laten gaan, omdat ik ingeschreven sta voor de duathlon van Kasterlee. Parcours is overigens heel erg vlak.

13

Ik plande m'n eerste marathon te lopen in maart (Lier), maar misschien is december/januari een beter idee, en dan lijkt Spijkenisse wel goed ja (en "slechts" 1u20 rijden van Antwerpen).  Binnen precies 10 weken dus dan moet de voorbereiding nu starten...

14

Of je doet beide smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

15

Heb me ingeschreven voor Spijkenisse...

Case closed smile