pfft dit forum zou een trainer in moeten huren voor sommige mensen...
7 zwemtrainingen per week..in totaal 16km
trainingen van 5km
dit een jaar lang
en dan 55 minuten zwemmen over 3 km....
@scighera
je praat zelf over "De rest is allemaal rustig om de slag zo economisch en ontspannen te laten verlopen."
hoe kun je nou in vredesnaam een rustige en economische slag hebben???je tijden zijn dramatisch als je naar je trainingsarbeid kijkt.
je levert trainingsarbeid voor een atleet die 12:00 of harder op een km zwemt.
hoe denk je zelf ooit progressie te gaan boeken als je nu met 7 zwemtrainingen in de week net 17 minuten op een km zwemt.
zit trouwens net ook met verbazing te lezen dat je een halve marathon rond de 1:30 hoopt te lopen ergens klopt iets niet in de verhouding trainen/presteren
ik zou een trainer gaan zoeken als ik jou was.
om behalve kritiek ook nog een tip te geven...je zegt zelf dat je slechts 2 keer per week wat sprintjes of interval zwemt, als je dan zonodig 7 keer per week wilt zwemmen waarom doe je dan niet 4 of 5 intervaltrainingen en dan 2 trainingen heel relaxed.
zo krijg je snelheid, niet door alleen maar als een goudvis je baantjes te trekken.
ik neem tenminste aan dat je traint om zo optimaal mogelijk te presteren? dat neem ik aan aan de hand van je verhalen tenminste...overigens zou je een boel tijd kunnen besparen op al die krachttrainingen die je doet die gaan je echt niet helpen harder te zwemmen kracht is niet je beperkende factor dat is techniek.
krachttrainingen zijn leuk maar alleen om blessures voor te zijn of als je een dusdanig geoefende zwemmer bent dat je je progressie ergens anders uit moet gaan halen dan techniekverbetering.
succes met je training! en ik hoop je dit seizoen een keer in actie te zien ik ben zeeer benieuwd