Onderwerp: Golok stelt zich voor
Beste mensen,
Mijn naam is Maurik, woon in Bussum, en ik ben ondernemer. Al sinds geruime tijd loop ik hard (marathons). Afgelopen jaar had ik me voorgenomen om mijn eerste ultra loop te gaan doen, ware het niet dat ik tijdens een nachtelijke duurloop van achteren 'geschept' ben door een scooter. Gevolgen: gebroken arm, zwaar verstuikte enkel- en bovenkant voet en verrekte (knie)banden. Ik heb daardoor 3 maanden niet kunnen hardlopen of fietsen. Daarna voor het eerst begonnen met een half uur hardlopen. Ik was kapot! En dat terwijl ik gewend was om meer dan 100 km per week te lopen. Er zijn van die (sport)momenten die je niet vergeet. Na zo'n blessure was dit er zo één.
Sinds een aantal maanden gaat het weer goed. Het hardlopen gecombineerd met plyometrics en krachttraining zorgt ervoor dat ik met sprongen vooruit ga. Via een vriend werd mijn enthousiasme voor de triathlon gewekt. Naast het hardlopen vind ik fietsen namelijk echt super (een andere passie). De grootste uitdaging wordt het zwemmen. Op het gebied van van de triathlon ben ik dus echt een beginner. Maar ik heb er wel veel zin in.
Ik hoop op dit forum veel te kunnen leren van ervaren triatleten.
Mvg,
Maurik