@pivdberg
Ik ga er inderdaad gemakshalve van uit (om het voorbeeld zo simpel mogelijk te houden) dat je je normale dagelijkse bezigheden hebt een daarvoor je normale calorie-behoefte voor gebruikt en dat de teveel (extra) calorieën omgezet worden in vet. Of dat nu op één dag gebeurt of over een langere periode maakt niet uit. De geleerden zeggen dat 7.000 meer kilocalorieën innemen dan je verbruikt wordt omgezet in 1kg vet.
Ik vroeg me af, kijkend op een gelletje van 25gram en goed voor 300kilocal. dat ik hier thuis had liggen, hoe ruim een halve kilo aan gelletjes dat gelijk is aan 7.000 kcal (jaja puur hypothetisch, weet hoe ik aan kan komen of afvallen) volgens bovenstaande kan leiden tot 1 kg vet. Logischer zou zijn dat je van 1 kilo naar binnen werken van wat dan ook je uiteindelijk iets minder aankomt. Maar meer aankomen dan dat je eet lijkt mij onmogelijk. Misschien is deze vraag wel niet zo simpel te beantwoorden. Zou leuk zijn als er iemand antwoordt die er echt verstand van heeft uit hoofde van beroep of studie. Ben benieuwd
@thijs
kijk zelf maar even op internet en je zult er genoeg over vinden, en welke sportgel, heb het gelletje hier nu niet bij de hand, maar neem van mij aan, 25g gelletje = 300kcal