De eerste teams bekend:
Mannen:
1 TC Twente
2 Triade Dalfsen
3 TVA Almere
4 Hellas Utrecht
5 TVH Hilversum
6 VZC Veenendaal
7 Squadra Veloce Eindhoven
8 Cerberus Nijmegen
9 Oceanus Aalsmeer
10 TVA Arnhem
11 Argo Wierden
12 Snellewielen.nl Ede
13 Pro Triathlon Schagen
14 Stp One Borne
15 RTC Almere
Vrouwen:
1 Hellas Utrecht
2 TVA Arnhem
3 Trion Nijmegen
4 Pro Triathlon Schagen
5 Step One Borne
6 RTC Almere
Bij de heren mis ik nog wel wat teams maar het is een goed begin, een veld van 60 man/wedstrijd is toch al heel behoorlijk. Vooral veel uit het midden van het land, het oude 'West 1' (Utrecht, Veenendaal, Hilversum, Almere, Aalsmeer) en Oost (TCT, Argo, Borne). Ik mis toch uit het noorden (Tritanium/GVAV?) en het zuiden (Breda?) verenigingen maar ook het oude 'West 2' (RTC, TTL, Bollenstreek, Rijnmond, Spijkernisse, Leiden).
Bij de vrouwen mag het allemaal wel iets meer. Het veld is nu 18 vrouw groot, dat is toch wat mager Misschien dat een aantal verenigingen zonder mannen team nog onvoldoende heeft nagedacht of dan misschien alleen een vrouwenteam een optie zou zijn. Je moet natuurlijk wel 4-5 vrouwen hebben die dit ook willen doen en in Nederland zal dat niet heel makkelijk zijn.
Nog weinig te zeggen over de sterkte van de teams. De sponsorteams zouden natuurlijk hoge ogen moeten scoren maar ik heb geen idee wie er bv. achter Pro triathlon Schagen (Elin?) schuil gaan, of Step One Borne. Iemand een idee?
Ben wel benieuwd of er ook nog een 'eerste divisie' gaat komen bij de heren?