Onderwerp: Wintertriathlon Maart 2012
Beste allemaal,
laat ik mij even kort voorstellen en gelijk wat info geven waar u wellicht iets aan hebt al zou u op vragen van mij willen antwoorden.
Roy, 36 jaar, (getrouwd en 2 kids, alhoewel dat er mss niet toe doet ), en heb me ingeschreven voor de wintertriathlon van twente op 24 maart 2012 (kwart versie, 10km lopen 50km fietsen 20km schaatsen). Dit laatste als soort van uitdaging (lees grote mond)
Nu ben ik sportief ingesteld en dus is dat niet het probleem.
Schaatsen heb ik na beeindiging van wedstrijdsport 12 jaar niet meer gedaan (op een paar natuurijsdagen nagelaten).
Fietsen doe ik al 20 jaar ofzo....ware het niet dat het de laatste paar jaar blijft bij zo'n 1000-1500 km per jaar.
Lopen is altijd een zwak geweest, en dus zie ik daar het meest tegenop.
Ik ben 1,88m lang en weeg 75,8 kg (laatste 7 wkn 8,4 kg afgevallen)
Afgelopen donderdag liep ik op de band in de sportschool de 10 in 48.36 (waarvan 10 min gewandeld met 6,5km/u).
Heeft iemand nuttige tips ten aanzien van schema's, materiaal, wissels, voeding?
Ik loop op Asics Cumulus 9
Fiets op een Intersens RC650 (alu frame, carbon voor- en achtervork), nog zonder opzetstuur.
Schaats op Viking Special Sprint (vast), ben aan't wennen aan klapschaatsen Viking Marathon I (maar ben net Gerard, wennen lukt niet).
Hoop u vooralsnog voldoende te hebben verteld.....zo niet, vraag maar.
Alvast dank voor hulp, steun en advies!
Roy
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)