Niets is zo persoonlijk als een trainingsschema: zie er maar één op internet te vinden die precies bij je past.
Een tijd erop vastplakken vind voor een eerste hele triathlon sowieso al wat "tricky", zeker gezien je beperkte ervaring. Maar dat is uiteraard mijn overweging en ieders eigen verantwoordelijkheid.
Ik doe in op 30-9-2012 de Challenge Barcelona-Maresme. Ook mijn eerste hele, na een drietal jaren ervaring in de triathlon met daarin 2x een halve, de laatste dit jaar in Mallorca.
Voor mijzelf vooraf besloten dat als ik dit wil gaan doen het wel (medisch) verantwoord moet zijn. Ik heb inmiddels mijn eerste sporttest bij Stapsport (Frank Senders) achter de rug en weet waar ik nu sta. Hij maakt ook mijn trainingsschema's gebaseerd op mijn (sportieve en privé-) mogelijkheden.
Volgend jaar een week of 4 voor de marathon van R'dam een tweede test, 6 weken voor Barcelona een laatste test.
Voordeel voor mij: ik hoef niet zelf aan te klooien en weet/hoop/verwacht dat ik het op deze manier goed aanpak.
Hoewel ik ook mensen ken die het zonder begeleiding doen. Ieder zijn eigen ding. Succes in ieder geval!