Onderwerp: Liespijn tijdens looptraining
Hallo,
Ik kon vroeger (5-6 jaar geleden) gemakkelijk 5 km lopen zonder spierpijn/blessure. Dan heb ik 2-3 jaar niet meer gelopen (wel nog gemountainbiked), tot ik vorig jaar terug wou herbeginnen met lopen.
Ik begon direct met 5 km lopen en dat lukte (voelde wel spierpijn enzo) en ik liep 2 a 3 keer per week. Na paar weken begon ik pijn te krijgen in de liesstreek, maar ik bleef verder lopen (in de veronderstelling dat dit zou weggaan). Het verergerde en kon amper nog lopen + had pijn bij het wandelen.
Dan heb ik halfjaar niet meer gelopen (wel blijven mountainbiken + zwemmen) tot ik 4 maanden geleden terug begon met lopen (zeer traag + wandelen en dat lukte, maar ik had blijkbaar het geduld niet en na paar keer liep ik terug 3 km op deftig tempo => na paar keren was die liespijn terug + heb weer moeten stoppen)
Ik heb dan keer gewist naar een dokter en ik moest oefeningen doen voor de lies (hij zei dat de pees bij de lies te kort was en die moest sterker worden). Ik zou nu graag terug herbeginnen met lopen en heb een schema (ongeveer) in mijn hoofd.
Nu had ik enkele vragen :
- Is dat mogelijk dat je vroeger zonder last kon lopen en nu dan liespijn heeft omdat je paar jaar niet hebt gelopen? Ondanks dat je toch sportte (mountainbiken & zwemmen).
- Is er een mogelijkheid dat ik nog kan lopen zonder liespijn? Stel dat ik alles zeeer traag opbouw. Want ik zou graag in augustus een wedstrijd in mijn dorp ( 5km ) lopen.
Alle tips zijn welkom, want ik zou graag dit kunnen opbouwen zonder liespijn. Want ik vind het vrij raar (en ook jammer en ontgoochelend) dat ik sport, maar het lopen (voorlopig) niet aankan. Het komt vrij raar over voor mezelf dat ik moet wandelen tussen het lopen terwijl ik het qua conditie aankan.