@Christopher
Die 3:90 is idd een denkfout, bedoel dus zoals je terecht opmerkte 39min / 10km
HRmax is gemeten, niet geschat. bij hardlopen (eindsprint bij een negatieve gesplitte 10k) was dat 205bpm met voor mijn gevoel nog reserve zelfs. Bij fietsen is het met spinning gemeten. kwam ik uit op 208bpm (ook dat nog relatief comfortabel, gaf toen zelf les en kon gewoon doorpraten, beter gezegd schreeuwen)
Omslagpunten zijn geschat; is wel op gevoel gedaan, hanteer 167bpm bij fietsen en 170bpm bij lopen, uitgaande van de HR op een snelle 10k lopen en een 40k tijdrit. moet nog lactaattesten doen
@Hans van Vlijmen.
ik train 13-21u/week, dat varrieert
fatsoenlijk lopen is voor mij niet echt een probleem, heb geen moeite met wissels. of het nou na een 40, 80 of 120 een stuk ga lopen, maakt niet uit, als ik maar goed heb gedronken en voeding in de gaten heb gehouden is dat gelukkig geen probleem.
ik rij meeste lange duur traingen op 130-140bpm (uitgaande van 167bpm als omslag), dan praten we over ca 34-35km/h (rij wel in een zeer diepe tijdritpositie). hersteltraingen gaan iets lager bij mij.. verzet is 44T x 18-14T (afhankelijk van wind) op 90-98rpm
In voorbereiding op 3OD almerer heb ik eind juli / begin augustus een 85km met wedstrijdwielen gereden met 38-39km/h gemiddeld om daarna probleemloos een 18km met 13km/h af te ronden.
Periodisering hanteer ik wel, anders dan jij zo te zien:
-1 week hoog volume (ca 18-21u)
-1 week pieken, middelmatig volume (ca 14-15u) (het zij duur het zij zeer intensief werk, totaal volume ligt lager)
-1 week hoog volume (ca 18-21u)
-1 week op laag volume (ca 10-12u)
Variatie in traingen is momenteel een probleem, ben al aan het kijken hoe ik dat ga doen. in het verleden waren er specifieke tijdritten, als ook MTB sesseis (veluwe )bij. hardlopen de wekelijkse snelheidstraingen. Laaste tijd is dat echter vervaagd. mede omdat id niet meer vaak op de veluwe ben, en als ik er ben eens in de maand heb ik vaak geen fiets bij me. de tijdritten in de winter vervallen ook vaak vanwege de lagere temperaturen, worden meestal dan wel op de tacx gedaan.
Zogenaamde heuveltraingen is hier in deze omgeving moeilijk te doen, daarbij heb ik de kracht in mijn benen wel, dus omhoog is geen enkel probleem ,maar eraf heb ik een hekel aan . Ik ga iig binnenkort wekelijks op de wielerbaan (2500m, met 1 klim) trainen zodra de baan weer schoon is.
ik weet niet of jij nog voorstellen hebt qua variaties?
Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800