el corredor schreef:peet schreef:Ingeschreven voor de Challenge Barcelona - Mauresme op 30 september 2012. Heeft er iemand al eens deze hele gedaan? Kunnen jullie mij nog meer info geven buiten de info die ik zelf kan lezen op de site?
organisatie is de Tri club in Calella dacht ik. Prachtige omgeving in Calella, wel niet plat eenmaal je deze stad buitengaat.
het lopen is geheel naast de kustlijn richting Santa Susanna, dit is zo plat als een vijg.
de kustlijn is door middel van treinsporen gescheiden met de vele winkeltjes in Calella.
lijkt mij een hele leuke om te doen.
als je hotel zoekt in Calella, las palmeres is een aanrader ;-)
Ik heb deze wedstrijd in 2009 gedaan. Prachtig evenement. Leuk aan de wedstrijd is, is dat je 99% parallel aan de kustlijn zwemt, fietst en loopt.
Het zwemmen in de Middellandse zee is geweldig. Zwembadhelder, maar dan met visjes (en zonder zwarte lijn). Je kan overal de bodem goed zien (en je medetriatleten). Wij werden toen om de 10 minuten in waves van 100 weggeschoten, dus je zwemt al heel snel lekker vrij. Fietsen is inderdaad licht geaccidenteerd, maar wel snel. Eén lange asfaltstreep van Callella naar El Masnou, met rotondes als keerpunten. Lekker snel in ieder geval. Wel strenge jurering; iets te dicht op je voorganger rijden (met 1800 man niet altijd goed te voorkomen) wat je in NL vaak nog slechts een waarschuwing oplevert, betekende daar toen al meteen 8 minuten tijdstraf, uit te zitten in de eerstvolgende strafbox langs het parcours.
Het lopen is precies de andere kant op, noordwaards richting Santa Susanna. Met name vlak voor het keerpunt tussen Pineda del Mar en Santa Susanna loop je ruim een km wat 'verloren' tussen de velden en de zee, maar voor de rest is het allemaal over de kustwegen door de dorpjes aldaar. Het kan wel erg warm zijn daar, zelfs begin oktober. Bij ons toen in ieder geval wel, en alle verzorgingsposten had ik dan ook echt nodig.
Verzorging is prima. Pastaparty vooraf was in een grote fabriekshal in Callella. Callella zelf is een druk toeristenoord, hotelletjes, restaurantjes en bars volop dus. Aanvliegen kan makkelijk vanuit Girona of Barcelona zelf. En uiteraard is het na afloop van de wedstrijd heerlijk om even de stramme pootjes wat los te wandelen in Barca.
Time is an illusion
Lunchtime doubly so.