Onderwerp: Voorbereiding op open water
In het zwembad heb je prima zicht en lijnen om recht te zwemmen en je ziet voor je zwemmers die je kan inhalen.
Hoe oefenen jullie in het zwembad voor open water waarbij je waarschijnlijk niet onder water iets zet en je ook veel vooruit moet kijken? Oefenen jullie bijv. bewust met gesloten ogen in het zwembad zodat je af & toe moet kijken naar referentie punten of mensen in de gaten houden?
Zelf zit ik nog in de fase van het langdurig zwemmen in borstcrawl, echter wil ik dit kunnen afwisselen met de waterpoloslag omdat je in open water natuurlijk veel vooruit moet kijken. Die wisseling is momenteel best intensief en dus wil ik graag borstcrawl als basis.
Hoe oefenen jullie die onregelmatigheden die je in open water bij de start en wellicht tussendoor of op het eind meemaken?
Ik ben net 1,5 maand begonnen met zwemmen om naast het hardlopen en wielrennen mijn debuut te maken bij een 1/4 triathlon
Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve