Onderwerp: Koffieketel
Beste triathleten,
Sinds een week of twee ben ik lid van dit mooie forum. Ik ben Derrick, 20 jaar en studeer werktuigbouwkunde.
Samen met een vriend wil ik volgend jaar een halve triathlon doen, om daarna(ooit) een hele te gaan doen.
Ik heb mijn hele leven ongeveer gewaterpoloed en sinds een jaar of 4 heb ik het fietsvirus opgelopen. Mijn basiszwemconditie is goed, helaas is mijn techniek bedroevend en het fietsen gaat steeds lekkerder.
Nu wil ik gaan beginnen met het hardlopen, aangezien dat mijn zwakste onderdeel is / gaat worden.
Ik ben alleen bang voor mijn lies, twee jaar geleden heb ik een uitstapje gemaakt naar het rugby, waar ik mijn lies nogal verneukt heb..(lies meerdermalen verrekt en ingescheurd en toch mee doorgespeeld) Toen heb ik een jaar bij de manueel therapeut gelopen en veel core stability oefeningen gedaan waarna ik door omstandigheden gestopt ben met rugby (meerdere blessures, scheenbeen en knie).
Nu twee jaar later heb ik geen last meer van mijn lies, maar ik vrees dus dat ik er weer last ga krijgen als ik hem extreem ga belasten tijdens een triathlon.
Nu hoor ik van sommige mensen dat ik te zwaar ben om te gaan hardlopen, ik ben namelijk 1.86m en rond de 88kg. Moet ik eerst meer gewicht kwijt?
Hoe denken jullie erover? Hoe zou ik het beste kunnen opbouwen naar het hardlopen toe?
Hebben jullie eventueel wat tips mbt het opbouwen?
Groetjes,
Derrick (Koffieketel)