Onderwerp: Wat doe ik verkeerd??
Hoi,
ik ben nu voor het vierde jaar "verslaafd" aan triatlon. Ben gestart bij de VTDL met het project "over de streep", waar ik ook werd gecoacht en een traininsschema op maat kreeg. De volgende jaren sloot ik me aan bij een club en trainde ook vaak alleen.
Jammergenoeg kreeg ik al te kampen met verschillende blessures en ziekte, waardoor ik niet echt vooruitgang boek...ik blijf steken bij de 1/8ste triatlons (vorig jaar 1 kwart meegedaan, maar wegens blessure bij het lopen weer moeten afbouwen).
Dit werkt niet echt motiverend voor mij en ik vroeg me dan ook af wat ik verkeerd doe.
Ik let ook heel goed op mijn voeding, eet vaak vegetarisch en neem ook vaak eiwitten en vooral na de training vul ik die eiwitten snel weer aan d.m.v. shakes. Mijn gewicht echter zakt niet...ik ben nogal stevig gebouwd en zou toch graag een paar kilootjes minder willen wegen. Gezien ik maar 1m60 groot ben en 58kg weeg loop ik ook wat "zwaar", ook niet bevordelijk voor gewrichten/spieren...
Maar wat ik ook probeer, meer trainen, gezonder eten...ik verlies geen gewicht (op de weegschaal toch niet, misschien krijg ik wel meer spieren i.p.v. vet) en ik boek geen vooruitgang in mijn tijden op wedstrijd!
Ik heb ook een lactaattest afgenomen waardoor ik nu de juist hartslagfrequenties heb om binnen te trainen. In eerste instantie vond ik die aan de lage kant...ik trainde meestal in de intensieve kolom en daarna een hersteltraining...maar ook daar was mijn hartslag steeds hoger dan wat ze mij aanraden (herstel <130) bij lopen.
Dus ja, weet ik niet goed wat ik verkeerd doe, had al gedacht om bij een personal coach aan te kloppen, maar dat lijkt me ook wat duur voor een simpele hobby...ik weet wel dat ik nooit meer een topprestatie zal neerzetten (ben al 37 jaar)...dus blijft triatlon voor mij een sportieve uitdaging die ik vooral doe voor de gezondheid.
Mochten jullie tips hebben...bedankt.
Over mijn eerste jaren schreef ik ook een boek, met de bedoeling meer mensen/vrouwen te laten kennismaken met de sport. De eerste jaren gingen dan ook prima...alleen nu zit ik wat in een "stilstaande fase" en daar wil ik vanaf!!
Bedankt.
K.