Onderwerp: eerste OD triathlon
Hoi,
Al een tijdje loop ik rond met de ambitie om een triatlon te gaan lopen. Geen Xl of Ironman, maar een "olympische". Het idee is eigenlijk geboren uit het gevoel dat ik heb als ik zwem, of als ik hardloop. Telkens als ik zwem, of hardloop dan denk ik, wat zou het vet zijn om dit te combineren met fietsen. Fietsen doe ik redelijk veel, maar niet heel serieus in de zin van training. Wel maak ik de nodige km. Zwemmen en hardlopen doe ik eigenlijk niet vaak. Hardlopen was vooral een winterse bezigheid en zwemmen, daarvan gaat het seizoen langzaam weer een beetje beginnen.. Het zwembad op de hoek is net weer twee weken open..
Nu vroeg ik mij af, of het op een verstandige manier mogelijk is, om zeg in september nog een OD triathlon te gaan lopen. Met de idee dat finishen eigenlijk belangrijker is dan een goede tijd neerzetten. Op het moment dat ik deze vraag stel, heb ik al zoiets, daar kan op een forum natuurlijk niemand iets over zeggen.. wat weten zij nou over mij.. daar ben ik mij van bewust.. Maar jullie hebben wel allemaal ervaring en jullie hebben ook eens een eerste triathon gelopen / gedaan.. En hebben daar ook naar ik mag aannemen voor getraind en misschien ook schema's gebruikt.
Waar zou ik moeten beginnen? Hoe stel ik schema's op, is drie maanden voorbereiding voldoende? Uitgaande van een redelijke conditie (momenteel fiets ik een kleine 220 km per week) Of is het beter mij te richten op 2013? En als mijn doel in 2013 ligt, hoe begin ik dan met voorbereiden? Wanneer en op wat voor een manier?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie tips.. Als er nog vragen en of opmerkingen zijn fire away!
Hoe dan ook bedankt voor de moeite!