Onderwerp: Zwemmen in een maand trainen?
Beste triathleten.
Ik sta ingeschreven voor de kwart triathlon van utrecht over ruim een maand (mijn eerste triathlon). Ik ben nu ongeveer driekwart jaar 4 x per week aan het hardlopen (8-15 km trainingen). Ik heb wel altijd een goede basisconditie gehad door tennis en kitesurfen, maar nooit op duursporten nadruk gelegt.
Nu is mijn vraag, het fietsen en het lopen worden geen probleem (uiteraard in geen snelle tijden, mijn 10 km tijd ligt tussen de 46-47 minuten) Fietsen doe ik sinds 2 maanden fanatiek met trainingen van 40-60 km met gem. ong 30/u.
Nu mijn vraag: Heeft het nu om het zwemmen in een maand nog te trainen? Ik ben laatst in een zwembad gaan springen en deed grofweg een 30-35 min over de km ( met eigenlijk alleen maar schoolslag, want borstcrawl ging ik steeds na 1 baantje volledig stuk haha) Ik heb niet de intentie om een snelle tijd neer te zetten. ( finishen binnen 03:10 zou ik al fijn vinden, binnen de 3 uur bouw ik een feestje!:D)
Ben wel extreem gemotiveerd en train nu voor het fietsen en lopen zon 4-5 keer per week. Ik hoor graag jullie ideeen, een vriend van mijn vriendin is wedstrijdzwemmer en wil mij wel wat lessen gaan geven dus de mogelijkheid om het nog te gaan trainen is er wel..
Groeten wouter